سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی مشکلات صنف نانوایان شهرستان تبریز

جلسه کارگروه گندم آرد و نان شهرستان تبریز با حضور تعدادی از نانوایان شهر تبریز برگزار شد.

 مشاور وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بحث اقتصاد نانوا یکی از مهمترین دغدغه جامعه ماست به این معنی که اگر اقتصاد نانوا قابل دفاع نباشد تقاضای ما هم برای جلوگیری از هدر رفت و خروج آن از شبکه وکم فروشی و گرانفروشی بی ثمر نمی شود.

دکتر محمد جلال گفت: در سال جدید بر این اساس که هزینه‌ها بالا رفته نانوایان نیاز دارند که مسئله اقتصاد جبران شود. چند مسیر برای این کار مطرح است یکی اینکه استان‌ها بنا بر داده‌های میدانی و آنالیز هزینه‌هایی که دارند یک پیشنهادی با تهران مکاتبه شود تا به اصلاح نرخ منطقی برسیم، چون در این امر آزاد سازی نرخ اصلا مطرح نیست دوم مسله کمک هزینه است و هنوز مکاتبات انجام می شود و قطعی نشده است و سوم اینکه از شما نانوایان انتظار پیشنهاد داریم تا اقتصاد نانوا حل بشودالبته جدای ازایده قیمتی.

فرماندار تبریز هم در این جلسه خطاب به مشاور وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نانوایان پاک‌ترین نعمت خدا را به دست مردم می رسانید و بازرسی‌ها و جلسات و سرکشی‌های متعددی که از نانوایی‌ها داشتیم بحث‌های متعددی انجام شد که یکی از آن‌ها انتظار و نیاز مردم راجع به عدم تعطیلی وساعت پخت و رعایت قیمت‌ها و کیفیت و وزن نان‌ها بود که مطرح کردیم.

جعفری آذر خطاب به مشاور وزیر اقتصاد و دارایی افزود: در شهر تبریز ۴ نوع نان لواش، سنگگ ، نان روغنی و نان بربری پخت می شود که تعداد نانوایی‌ها در شهر تبریز در حدود ۲۵۰۰ نانوایی میشود بین استان‌ها جز بیشترین‌ها هستند که این نانوایی‌ها تامین کننده نان مردم هستند و فرمانداری تبریز درصدد حل مشکلات شما نانوایان است. 

وی گفت: بزودی سامانه جدیدی راه اندازی خواهد شد تا مردم بتوانند نظرات خود را در این سامانه ثبت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سجادحامدفر
۰۶:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
مشکلات نانوایان بسیارهست اماشاه
کلیدحل همه انها دادن قیمت واقعی نان دراسرع وقت هست،منی که بعدازعیدباافزایش تمام هزینه ها نان رابقیمت قبل ازجیب خودمیفروشم باادامه همین روندقطعا نانوایان نخواهندتوانست تاابد ادامه بدهند،والبته ازموازی کاری وبازرسی های بیمورد،چندین مشکل اساسی کارتخوان و...هم صحبت شدکه مجالش نیست،امااصرارداشتیم که اگرقیمت نان واقعی بشه ودرامدنانوابالاتربره،باهمه مشکلات دیگرجوری کنارمی اییم