سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیزات راهداری لرستان محدود و مستهلک است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت:‌ تجهیزات و ماشین آلات راهداری و راهشکافی این استان بسیار محدود، مستهلک و نیازمند تعمیر اساسی است.

احمدرضا دالوند افزود: در کل چهار تا پنج دستگاه بولدوزر کارآمد در اختیار دستگاه های دولتی استان قرار دارد و مابقی عملا قابل استفاده نیستند.

وی خواستار کمک بسیج سازندگی در تامین ماشین آلات راهداری و راهشکافی شد و اظهار داشت: راه ارتباطی برخی مناطق لرستان به ویژه در شهرهای الیگودرز و نورآباد مواقعی از سال هفته ها به دلیل شرایط آب و هوایی و بارش ها، بسته است که تامین ماشین آلات راهشکافی برای حل مشکل اهالی این روستاها موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه لرستان از دیرباز به دلیل برخی کم توجهی ها عقب ماندگی های متعدد و مختلفی دارد ادامه داد: این استان جزو مناطق پربارش کشور محسوب می شود اما بسیاری از روستاهای آن علاوه بر نبود جاده استاندارد، مشکل تامین آب شرب و کشاورزی هم دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان اضافه کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به مناطق محروم دارد که امید می رود با همت بالای بسیج سازندگی و تلاش دولت، مشکلات مردم مناطق دورافتاده و کم برخوردار استان حل شود.

دالوند افزود: مهار رواناب، کنترل سیلاب و جلوگیری از تنش آبی در فصل گرم به دلیل نبود زیرساخت های مناسب و عدم اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در لرستان محقق نشده است که در این راستا جهاد آبرسانی برای تامین آب شرب مناطق محروم استان با همت بسیج سازندگی آغاز شده است و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یونس بهاروند ایران نیا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان نیز در این نشست گفت: حذف ۱۶۸ مدرسه کانکسی در قالب طرح شهید پناهی، شاداب سازی مدارس و جمع آوری ۷۷ مدرسه سنگی سه طرح محرومیت زدایی بسیج سازندگی در استان است.

 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.