سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه عواملی امروز ۲۴ اردیبهشت بر روند حرکتی بازار سرمایه اثر گذار بود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز ۲۴ اردیبهشت بازار سرمایه ۱۳۷ نماد صف خرید و ۱۸ نماد صف فروش بودند.

خانم رباب وفایی گفت: در ادامه‌ی روند جمع آوری صف‌های فروش دیروز، بعد از ریزش پرشتاب و هیجانی سهام در روز‌های گذشته، امروز شاهد افزایش تقاضا و نوسانات مثبت و حتی صف خرید در بازار بودیم.

به گفته او، تصویب و اعلام دو مصوبه سازمان بورس برای حمایت از بازار سرمایه در مورد افزایش مهلت برای اصلاح پرتفوی صندوق‌های درآمد ثابت از سه ماه به پنج ماه و افزایش ۱۰ درصدی ضریب اعتبار کارگزاری‌ها از عوامل فروکش فروش‌ها و بهتر شدن تقاضا است. همچنین انتشار گزارشات سالیانه شرکت ها، بحث افزایش سرمایه و مجامع عادی سالیانه‌ی سهام از فاکتور‌های کلیدی تاثیر گذار در فرآیند معاملات خواهد بود.

او در خصوص اخبار حوالی بازار سرمایه می گوید: سقف قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها برای سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۰۰ تومان تعیین شد. افزایش قیمت شیر از کیلویی۱۲ به ۱۵ هزار تومان (۲۵ درصدی) و قیمت شکر هم کیلویی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده (افزایش ۴۰ درصدی) که به طور رسمی اعلام شد.
 
این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در معاملات امروز ۱۳۷ نماد‌ صف خرید و ۱۸ نماد‌ صف فروش بودند، ارزش کل معاملات خرد ۱۷.۴۸۸ میلیارد تومان و در نهایت شاخص کل با افزایش بیش از ۷۱ هزار واحدی  به کار خود پایان داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.