سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۹ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک ۲۹ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و رنگ نارنجی کرونایی از نقشه این استان حذف شده است.

دکتر محمد پهلوان کاشی گفت: اکنون شهرستان های "باخرز، بجستان، بردسکن، بینالود، تایباد، تربت حیدریه، تربت جام، جغتای، جوین، چناران، گلبهار، خواف، خوشاب، درگز، زاوه، سبزوار، ششتمد، سرخس، صالح آباد، فریمان، فیروزه، قوچان، کاشمر، گناباد، مشهد، مه ولات، نیشابور، زبرخان و میان جلگه" خراسان رضوی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: این در حالی است که هفته گذشته ۲۴ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت آبی کرونایی قرار داشتند و با کاهش تعداد مبتلایان، پنج شهرستان به این تعداد افزوده شده است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اکنون هیچیک از شهرستان های استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار ندارند، هفته گذشته شهرستان داورزن در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشت.

وی خاطر نشان کرد: هم اینک پنج شهرستان خلیل آباد، داورزن، رشتخوار، کلات، کوهسرخ در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، این تعداد در هفته گذشته ۹ شهرستان شامل خلیل آباد، درگز، سبزوار، ششتمد، سرخس، قوچان، کلات، کوهسرخ و گناباد بوده است.

دکتر پهلوان بیان داشت: استفاده از ماسک، حضور نیافتن در اجتماعات و دریافت دز واکسن یادآور کرونا به منظور قطع چرخه انتقال این ویروس در جامعه مورد تاکید است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۶۱۰ هزار و ۶۷۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و چهار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند که مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۲۰۴ نفر رسید.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۶۳ هزار و ۵۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۳۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۶۲۹ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۳۳۷ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۶۲۱ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۵۸۷ دُز رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.