سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکان‌های مخروبه حاشیه شهر کانون تجمع سگ‌های ولگرد

فرماندار بیرجند گفت: برخی مکان‌های مخروبه در حاشیه شهر به محل تجمع سگ‌ها تبدیل شده که باید هشدار‌های لازم به صاحبان این مکان‌ها داده شود.

فاضلی فرد فرماندار بیرجند در جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری این شهرستان گفت: تجمع سگ‌های ولگرد یکی از چالش‌های اصلی حاشیه شهر است که برای نمونه در باغ مخروبه سراب شاهد جولان سگ‌های بلاصاحب هستیم و شهرداری می‌بایست این مخروبه را از این وضعیت خارج کند.

او افزود: متأسفانه برخی پیمانکاران جمع آوری سگ ها، سگ‌ها را از سایر شهر‌ها با وانت در حاشیه شهر بیرجند رها می‌کنند که انتظار داریم فرماندهی انتظامی شهرستان بیرجند نظارت جدی تری بر تردد این خودرو‌ها و برخورد با آن‌ها داشته باشد.

فاضلی فرد همچنین بیان کرد: کشتارگاه واقع در حسین آباد به کانون تجمع سگ‌های ولگرد تبدیل شده که برای رفع این معضل این مکان یا باید به کشتارگاه صنعتی درجه سه تبدیل شود یا از این منطقه جابجا شود.

شهرداری مسئول جمع آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب

فرماندار بیرجند همچنین تأکید کرد: شهرداری متولی اصلی جمع آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب است و سپردن این وظیفه به سازمان مردم نهاد و بخش خصوصی تخلف است.


بیشتر بخوانید


فاضلی فرد همچنین با اشاره به تخلفات بهداشتی در میدان دام حاشیه روستای شمس آباد بیرجند افزود: متأسفانه برخی افراد امعاء و احشام دام را در حاشیه روستا رها می‌کنند و به معضل تجمع سگ‌ها دامن می‌زنند که دامپزشکی و محیط زیست باید با این افراد برخورد کند.

۱۷ اردیبهشت امسال یک قلاده سگ به یک دختر ۸ ساله و دو پسر ۱۲ و ۵ ساله در روستای حسین آباد سادات بیرجند حمله کرد.

این حیوان در ادامه مسیر همچنین یک خانم ۵۵ ساله را در شمس آباد بیرجند مورد حمله قرار داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
فرزان
۰۹:۲۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
باسلام احترام سگهای ولگرد شب و روز زجر میکشندو شکنجه میشوندبرای غذا و آب بیشتراست درمجلس بررسی شودکه نهاد قانونگذار است. و نیز قوه قضاییه. وسایر مراجع علوم پزشکی.