سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوت روزانه یک نفر در حوادث ترافیکی جاده‌ای گلستان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گفت: به طور متوسط روزانه یک نفر در جاده‌های استان در سال 1401 جان خود را از دست دادند.

محمود شهرکی با اشاره به ۳ هزار و ۵۲ فقره تصادف خسارتی در استان در سال گذشته، گفت: در ۲ هزار و ۷۴۵ فقره تصادف جرحی در جاده‌های استان، ۳ هزار و ۴۴۵ نفر مجروح شدند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان گفت: در تصادفات منجر به فوت سال گذشته سهم موتورسواران ۱۲۹ نفر و عابرین پیاده ۶۰ نفر بوده که مجموع این ۲ کاربر ترافیکی سهم ۵۳ درصدی را داشتند.

او با بیان اینکه بیشترین تصادفات در بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ اتفاق افتاده است، افزود: جاده‌های علی‌آبادکتول به آزادشهر، گرگان به کردکوی و نیز گرگان به فاضل‌آباد بیشترین تعداد تصادفات همراه با مجروحین و فوتی‌ها را به همراه داشتند.

سرهنگ شهرکی گفت: پلیس راه با رانندگانی که به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه نکنند و نظم و امنیت ترافیکی در سطح محور‌های استان را برهم بزنند، بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد تا امنیت و آرامش دیگران به خطر نیفتد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان بر استفاده از فناوری‌های جدید و هوشمند در جاده‌های برون شهری تأکید کرد و گفت: امروزه دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی و قدیمی، ترافیک جاده‌ها را کنترل کرد و با توجه به افزایش روز افزون خودرو و سفر باید از طریق سامانه‌های هوشمند، ترافیک را سامان بخشیده و کنترل کنیم.

سرهنگ شهرکی افزود: اگر می‌خواهیم که این مسیر همچنان با تمام توان به راه خود ادامه دهد لازم است که تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های استانی، با یک هم افزایی درونی از ظرفیت‌های مختلف برای کاهش تلفات انسانی این حوادث استفاده هدفمند کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.