سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۳ دانشمند برتر جهان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می کنند

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۳ دانشمند یک درصد برتر پر استناد جهان، در این دانشگاه فعالیت می کنند.

دکتر مجید غیور مبرهن، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه در نشستی خبری گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد پنج دانشمند یک درصد برتر پراستناد جهان به جمع دانشمندان یک درصد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه شد و تعداد مجموع این گروه از دانشمندان در این دانشگاه به ۲۳ نفر رسید شخصیت‌هایی علمی و پژوهشی‌ که یکی از شاخصهای پرافتخار دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

وی در رابطه با آخرین عناوین کسب شده در حوزه رتبه بندی تصریح کرد: بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی جهانی که در شانگهای چین برگزار شد دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد برای نخستین بار در این رتبه بندی، کسب رتبه داشته باشد و به همراه دانشگاه علم و صنعت ایران جایگاه ۸۰۱ تا ۹۰۰ را در بین دانشگاه‌های جهان به خود اختصاص دهد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه سوم را در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرد و علاوه بر این کسب رتبه اول کشوری و رتبه جهانی ۲۰۱ تا ۳۰۰ در حوزه داروسازی و علوم دارویی را در سال گذشته کسب کرد.

غیور با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ردیف برترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در رتبه بندی جهانی موضوعی QS قرار گرفته است افزود: بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی جهانی موضوعی QS دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد برای نخستین بار رتبه دوم کشوری و رتبه جهانی ۴۰۱ تا ۴۵۰ را در حوزه موضوعی علوم زیستی و پزشکی کسب کند.

وی در خصوص ارتقای این دانشگاه در رتبه بندی جهانی لایدن گفت: بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی دانشگاه‌های جهان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانست روند صعودی رتبه جهانی خود در این نظام رتبه بندی را استمرار بخشد، این دانشگاه در رتبه بندی لایدن ۲۰۲۲ موفق شد در حوزه موضوعی زیست پزشکی و علوم سلامت در شاخص اثرگذاری علمی (Scientific impact) از رتبه ۳۲۸ به رتبه ۳۱۷ در جهان ارتقا یابد و در آسیا نیز رتبه ۹۵ را کسب کند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.