سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متقاضیان برای دریافت کد رهگیری و قرار داد اجاره به کجا باید مراجعه کنند؟

متقاضیان و مستاجران برای ثبت قرارداد یا دریافت کد رهگیری باید وارد سامانه املاک و اسکان شده و نکات لازم را در نظر بگیرند.

متقاضیان و مستاجران برای استفاده  از سامانه املاک باید حتما نکاتی را در دستور کار خود قرار دهند تا در هنگام قرارداد با مشکلی مواجه نشوند.

براساس این گزارش برای استفاده از قابلیت‌های این سامانه، ضروری است که  متقاضیان در ابتدا درسامانه ملی املاک و اسکاناطلاعات هویتی، مشخصات املاک تحت مالکیت، محل اسکان و دیگر موارد را تکمیل و ثبت کنند. در صورت تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سامانه املاک و اسکان، می‌توانید در همین سامانه (سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور) نسبت به ایجاد قرارداد اجاره املاک تحت مالکیت خود اقدام کنند.

در حال حاضر، فقط امکان ایجاد قرارداد اجاره برای املاک دارای سند ۶ دانگ امکان پذیر  است . بعد از ثبت قرارداد، کد رهگیری قرارداد در اختیار طرفین قرارداد قرار می‌گیرد.

تمامی مراحل ایجاد و ثبت قرارداد و همچنین دریافت کد رهگیری، رایگان‌ است. لازم به ذکر است که برای ثبت قرارداد، ابتدا باید مؤجر اقدام به ایجاد قرارداد کرده و در مراحل بعدی، مستأجر به قرارداد اضافه خواهد شد و مستأجر نمی‌تواند به تنهایی قراردادی را ایجاد نکنند و برای ایجاد قرارداد نیاز به مدارکی از جمله سند ملک‌  است.

 برای ثبت قرارداد اجاره لازم است ، با انتخاب گزینه ' قرارداد اجاره ' ، وارد بخش ثبت قراردادهای اجاره می‌شوید. در این بخش، می‌توان با تکمیل اطلاعات قرارداد لازم، در ۶ مرحله یک قرارداد جدید ایجاد کنید؛ همچنین پیشرفت قراردادهای قبلی که در این سامانه ثبت کرده‌اید را مشاهده کرده و در صورت نیاز، نسخه‌ی الکترونیکی آن را دریافت کنند.
 
استعلام کد رهگیری 
 همچنین متقاضیانی که نیاز به  استعلام کد رهگیری دارند باید  با انتخاب گزینه ' استعلام کد رهگیری ' به بخشی از سامانه منتقل خواهید شد که با وارد کردن کد ملی یکی از طرفین قرارداد و همچنین کد رهگیری قرارداد، می‌توانید وجود یا عدم وجود قرارداد را استعلام کرده و درصورت لزوم، با کسب تأیید از طرف مورد استعلام، متن کامل قرارداد را نیز مشاهده کنند.
 
 
 
 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
مهناز
۰۰:۵۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام کدام نظارت من دو ساله صاحبخانه رو کرایه میذاره کد رهگیری هم نمیده به همه به دروغ میگه پسرم اینجا ساکن است تا پول مالیات خدمات شهرداری را از ما میگیره امسال پسرم را هیجا ثبت نام نکردن چون کد رهگیری نداشتم با قرض فرستادم غیر انتفاعی میگه مشکل شماست من چند بیماری دارم هزینه درمانم زیاده نمی تونم هر روز جابجا بشم توانیم ندارم . این قانون‌ها گفته میشه ولی در حد حرفه . اگه راسته بفرستن تک تک منازل . خودم کسی را می‌شناسم که پول میگیره قرارداد درست میکنه حالا شما میگیرن قانون به نفع مستاجر . قانون برای مالک ها و پولدار هاست
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بد تر از همه ای بلوک کردن ۱۰۰ تومن پول باعث شده صاحب خونه ها فقط پیش بگیرن این سیاستای احمقانه کی تموم میشه
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
احه چرا همه کاراتون نصفه کارس مرد حسابی ۸۰ درصد خونه ها اصلا سند ندارن قولناماه یهست
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی ایران‌خودرو و سایپا پاسخگوی نیاز داخلی نیستند و نمیتونن تو مدت معقول به مشتری خودرو بدن چرا واردات خودرو رو آزاد نمیکنید تا بین عرضه وتقاضا یه تعادل نسبی برقرار شه؟!!!
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر دفاتر پیشخوان یا ثبت و اسناد ثبت قرار داد اجاره یا خرید و فروش را عهده دار باشند بی نهایت مطمئن و رضایت بخش خواهد بود حتی اگر هزینه هم دریافت کنند .
علی
۲۲:۰۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
قرار این بود که سامانه قیمت گذاری نماید ،پس چی شد؟! در ضمن متن قرارداد را منتشر نمایید
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعهدات طرفین را چی بنویسیم
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا نگذره از باعث و بانی این اوضاع مسکن برای مردم.
من خونه دارم دادم اجاره به یه زن سرپرست خانوار چندین ساله که نشسته.
الان خودم کم آوردم مجبورم برگردم خونه ی خودم...
لحظه ای نیست که به اون بدبخت بینوا فکر نکنم...
کجا باید بره...؟
چقدر باید بذاره رو پولش...؟
گیر چه جور آدمهای قراره بیفته یه زن تنها ی بی سرپرست...؟
دارم دیوونه می شم...
خدا از سر تقصیرات همه ی ما بگذره...
التماس یه زن برای اینکه بذاری تو خونه ی اجاره ای بمونه کمر آدم رو می شکنه....؟
خدایا کی تموم می شه این اوضاع...؟
کی قراره مشکل خونه و ماشین این مردم حل بشه....؟
عمرمون تموم شد رنگ خوشی ندیدیم...
پرسپولیس
۲۰:۴۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بازم خدا پدرتو بیامرزه که توفکرش هستی
یعقوب
۱۹:۲۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
چراوم ودیعه مسکن شامل روستانمیشه ؟؟مگردرروستارایگان خانه اجاره می دهند؟؟
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
این قیمتهای کذایی خودرو رو کی میخواید درست کنید ؟