سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خیرین مهارتی در سال گذشته چه میزان کمک کردند؟

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از اهداء ۱۰۶۰۰ متر مربع زمین و ۱۲۶۰۰ متر مربع بنا در سال ۱۴۰۱ توسط خیرین مهارتی خبر داد.

غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ۲۶ میلیون نفر جمعیت فعال که در کشور وجود دارد ۲۰ میلیون نفر از آن ها تحت پوشش خدمات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هستند که باید در قالب نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب سالانه ۴ میلیون نفر آموزش‌های مهارتی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه جوانان را باید به سوی مهارت سوق دهیم تا زمینه اشتغال برای آن‌ها ایجاد شود گفت: پیشرفت‌های سریع فناوری و نیاز‌های متنوع بازار کار به نیروی انسانی ماهر، در کنار هزینه‌های ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که عموماً عملی، پروژه محور و پر هزینه می‌باشند و کمبود منابع مالی و اعتبارات از مهم ترین مشکلات پیش روی مهارت آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور می‌باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه ای در راستای آموزه‌های دینی و سنت‌های حسنه اسلامی نظیر هبه، وقف و ... به منظور عملیاتی کردن اصل مشارکت و مسؤلیت اجتماعی در پیشبرد و گسترش نهضت مهارت آموزی در کشور با بهره گیری از ظرفیت‌های مادی و معنوی خیرین نسبت به جلب کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام کرده است که در این زمینه خیرین می‌توانند با استفاده از ظرفیت قانون کمک اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و استفاده از روش‌های بدیعی مانند نذر مهارت رویکرد نوینی در عرصه کار خیر ایجاد کنند.

حسینی نیا، اظهار کرد: تصویب قانون کمک اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مجلس شورای اسلامی، ابلاغ آئین نامه اجرایی قانون کمک اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در هیأت دولت، ثبت مجمع خیرین مهارت در ۵ استان کشور برای نخستین بار در سطح کشور، جلب ۳۸۰۰ میلیون ریال مشارکت نقدی برای نخستین بار، تجهیز کارگاه‌ها به میزان ۱۸۰۰ میلیون ریال با رشد ۲۶۰% نسبت به ادوار گذشته، تأمین مواد مصرفی به میزان ۳۵۰۰ میلیون ریال، اهداَء ۱۰۶۰۰ متر مربع زمین معادل ۱۰% کل زمین‌های اهدا شده و اهداء ۱۲۶۰۰ متر مربع بنا معادل ۶۷% کل ابنیه اهدا شده به سازمان پس از انقلاب اسلامی از جمله اقدامات سازمان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بوده است.

وی گفت: جلب مشارکت به میزان ۱۲۰۰۰۰۰ میلیون ریال با رشدی معادل ۱۳۰ برابر نسبت به سال ۱۴۰۱ از برنامه‌های سال جاری سازمان می‌باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در سال گذشته ۱۰۶۰۰ متر مربع زمین و ۱۲۶۰۰ متر مربع بنا معادل ۱۰% کل زمین‌ها و ۶۷% کل ابنیه اهدا شده به سازمان فنی و حرفه‌ای پس از انقلاب اسلامی توسط خیرین مهارتی است و جلب مشارکت به میزان ۷۲۳۶۰۰۰ میلیون ریال طی سال‌های ۱۴۰۲ لغایت ۱۴۰۶ را از برنامه‌های در دست اقدام است.

حسینی نیا با بیان اینکه مشارکت خیرین مهارتی، راه گشای توسعه مهارت آموزی در کشور است گفت: خیرین در امور عام المنفعه، مانند مدرسه سازی، تأمین اماکن بهداشتی و درمانی و ... نشان داده اند که تا حصول نتیجه، پای کار هستند و از این رو، ایجاد تعامل با مجمع خیرین مهارتی، با هدف گسترش مهارت آموزی در کشور ضروری است.

وی گفت: حضور خیرین مهارتی، پشتوانه و قوت قلبی برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تحقق اهداف و مسئولیت‌های محوله در مسیر خدمت‌گذاری به مردم می‌باشد و این عزیزان موضوع نیاز توسعه مهارت آموزی را به خوبی دریافته اند و ما برای بهره مندی از حمایت‌های این تشکل‌های خودجوش و مردم نهاد، تمام توان خود را به کار می‌گیریم.

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، خیرین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
علی
۰۸:۳۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام خدمت شما عزیزان زحمت کش.ما کارکنان فنی وحرفه ای در رابطه با کمی حقوقمان که واقعا زیر خط فقر هست از پارسال به سران ونمایندگان و......عریضه نوشتیم ودر سازمان هم متاسفانه مسول باوجدان و.....وجود ندارد که مشکلات ما را به گوش بالایی ها برساند وخدا گواه هست داریم با این دریافتی کم بد جور شرمنده خانواده میشویم چرا به داد ما نمیرسید
بابک
۰۷:۴۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای حسینی نیا کاش یک بازدید از وضعیت فیش های حقوقی دریافتی کارمندان داشته باشید سازمان فنی و حرفه ای ضعیف ترین سازمان در زمینه پرداخت حقوق و مزایا است و کافیه فقط با چند اداره مقایسه بشه تا مشخص بشه بیشتر از 90% کارکنانش زیر خط فقر هستند با آمار سازی کاری درست نمیشه به فکر پرسنل خود باشید
نیما
۰۷:۳۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
والا من در مرکز شماره یک زنجان می بینم غیر از کارآموزان اجباری که از هنرستانهای کارو دانش می آیند و همچنین سربازان نیروهای مسلح کارآموزی که به اختیار و علاقه برای آموزش بیاید به تعداد انگشتان دست نمی رسد
ناشناس
۰۲:۳۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
کارکنان فنی و حرفه ی اکثر از بند پارتی بازی جذب و استخدام شدن اونقدر مهارت نداشتن مثل همه کارکنان دولتی
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدارس کشور باید مهارت و تفکر محور باشه

اینکه فرزند ایرانی بعد ۱۲ سال تحصیل در مدارس و در ۱۸ سالگی سرگردان باشه تو جامعه
این برای ایران پسروی داره

هر دانش اموز باید در طول ۱۲ سال تحصیل تو حرفه ی استاد بشه و بعد ۱۸ سالگی وارد کار بشه یا بخواد طبق استعدادش ادامه تحصیل بده تو همین حرفه برای بروز رسانی

نه اینکه فقط برای وقت گذرونی وارد محیط دانشگاه بشه

با اهمیت ب حرفه ها و کارگری ، موجب رونق بشیم

اینکه یک کارگری با بدن عرق کرده ب خونه برگرده در شان ش نیس باید تجهیزات حتی سیار بهداشتی برای یک دوش گرفتن کارگر باشه
یک کارگر حق داره خیلی شیک تر از یک کارمندان دولتی به اغوش خانواده و خانه برگرده از محل کار
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
فریاد از دست مسئولان آموزش فنی وحرفه ای کشور. چرا وزیر کار به این شکایات توجهی نداره یک نیروی قرارداد کارگری اداره کاراز نیروی قراردا دکارگری فنی وحرفه ای مبلغ قراردادش در شرائط مساوی حداقل 30% بیشتره مگه قانون در داخل کشور یکی نیست حتی داخل یک وزارتخانه هم نحوه برخورد با قانون متفاوته. دریافتی اسفند ماه 1401کارکنان اداره کار باکارکنان آموزش فنی وحرفه ای در استان حداقل 40تا 50%فرق داره. این یعنی چی؟
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام یعنی از کارمندان آموزش فنی وحرفه ای کسی نظری نداده با توجه به بحث انحلال سازمان در کارزار و یا اینکه نظرات مخالف پخش نخواهد شد؟
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
انتظار داریم که مسئولان نسبت به این سازمان و خدماتش که مستقیم برای این مردم هست کم کاری نکنند ومخصوصا نمایندگان مجلس نسبت به معیشت این گروه وبودجه آموزش حساسیت لازم را داشته باشند مگر نه اینست که اشتغال مهم هست پس آموزش برای اشتغال هم مهم است.
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
جناب آقای حسینی نیا آیا خبر دارید تو همین سازمان افرادی تحت عنوان قرارداد کارگری که نه از مزایای کارمند بهرمند هستند نه از مزایای یک کارگر که در یک شرکت کار میکند بهرمند هستند فقط با کف حقوق با دو فرزند که از تامین نیازهای اولیه انها بر نمی آیند و همیشه شرمنده خانواده کار میکنند از شما خواهشمندم که در مورد معیشت این افراد قدمی بردارید
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
حسینی نیا جز ضرر خیری نرسونده. شرشو کم کنه.فقط بره
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
جناب حسینی تحقق آموزش مهارت به 4 میلیون نفر با چه کیفیتی و با کدوم منابع .من با 3 فرزند و 26سال سابقه با مدرک ارشد میانگین حقوق ماهیانه ام 6 میلیون تومان نمیشه نکنه از نتیجه کارزار که کارمندانت خواستار انحلال سازمان بودند خبر نداری؟ از کسانیکه در بدترین شرائط زندگی میکنن چه انتظاری داری.آموزشی در کارنیست فقط آماره.
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مشکل عمده کارکنان آموزش فنی وحرفه ای در حال حاضر مشکل معیشت در حد زیر خط فقر بودن و تبعیض مسئولان سازمان در پرداخت اضافه کاری و رفاهی وتقسیم کارکنان به دودسته گیرندگان 35درصدی و50درصدی فوق العاده ویژه به ایشان است ونیز عدم پیگیری موثر تعلق فوق العاده خاص به کارکنان که خیلی از ادارات مثل دادگستری و.. از اوائل دهه نود آن را میگیرند . وبعد هم نبود آموزشهای اصولی ومفید که با ارائه عملکردهای بالا ولی با آمارسازیهای متقلبانه برای نمایش عملکرد بهینه که کذب محض میباشد.
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
فرض کنید در آینده با پیشرفت رباتها ۹۹ درصد شغلها از بین رفت آیا فقط یک درصد حق زندگی دارند؟ باید منابع و ثروتهای خدادادی و تکنولوژی در خدمت همه باشد و سهم هر کس را عادلانه بدهند.
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
کو تا ربات حالا فعلا آموزش فنی وحرفه ای آموزشهای معمول مثل جوشکاری،تعمیر خودرو،تاسیسات، درود گری، کامپیوتر ، و ... رو درست آموزش بده باقی پیشکش.
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
Yjc لطفا پیگیری کن حمایت از شرکت دانش بنیان کنگان که دستگاه تولید سوخت و آب از زباله رو تولید کرد به کجا رسید؟؟