سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی خراسان جنوبی معرفی شوند

برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث فرهنگی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در جلسه شورای اداری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی خبر داد و گفت: از ۲۸ اردیبهشت تا سوم خردادماه جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف در استان اجرا می‌شود. 

 شاهوردی افزود: روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی استان به‌منظور حفاظت بهتر و گسترده‌تر آن‌ها است.

وی به برگزاری جشنواره غذا‌های بومی و محلی در باغ و عمارت جهانی اکبریه، افتتاح پروژه‌های مرمت و احیا بنا‌های تاریخی در استان، برگزاری بازی‌های بومی و محلی، برگزاری مسابقات طراحی و اسکیس، تقدیر و تجلیل از میراث‌بانان و گنجینه‌های زنده بشری را از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته در استان است.

شاهوردی به برگزاری نمایشگاه‌های قبل و بعد از مرمت بنا‌های تاریخی، بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان، برگزاری نشست تخصصی با انجمن‌های میراث‌فرهنگی، برگزاری کارگاه بازآموزی راهنمایان گردشگری حوزه تاریخی-فرهنگی، کارگاه باستان‌شناسی تجربی همراه با سفالگری برای کودکان، برگزاری تور آشنایی‌سازی با بافت‌ها و بنا‌های تاریخی استان برای مدیران دستگاه‌های اجرایی، بازدید علمی و آشناسازی برای دانش‌آموزان و دانشجویان از جاذبه‌های تاریخی استان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته عنوان کرد. 

وی افزود: با اجرای این برنامه‌ها و معرفی هرچه بیشتر موزه‌ها و اماکن تاریخی استان، زمینه‌های حفظ و احیای بیشتر مواریث تاریخی، فرهنگی و معنوی این استان فراهم می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.