سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پکن برای صلح در اوکراین به پنج کشور نماینده ویژه می‌فرستد

در راستای ایفای نقش میانجیگری، چین اعلام کرد قصد دارد به ۵ کشور از جمله روسیه و اوکراین نماینده ویژه بفرستد.

پکن امروز (جمعه) اعلام کرد چین از روز دوشنبه یک نماینده ویژه به اوکراین، روسیه و دیگر کشور‌های اروپایی اعزام خواهد کرد. اعزام دیپلمات به دنبال آن صورت می‌گیرد که پکن قصد دارد نقش خود را به عنوان میانجی‌گر بین طرف‌های جنگ اوکراین ایفا کند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این فرستاده بالارتبه‌ترین دیپلمات چینی است که از زمان آغاز جنگ اوکراین، به این کشور جنگ زده سفر می‌کند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید هدف از سفر این فرستاده به اوکراین، لهستان، فرانسه، آلمان و روسیه «ارتباط با همه طرف‌ها درباره حل و فصل سیاسی بحران اوکراین» است. به گفته او، این امر همچنین نشان دهنده آن است که چین «قاطعانه» در کنار صلح ایستاده است. 

وی افزود: «چین مایل است به ایفای نقش سازنده در ایجاد اجماع بین المللی بیشتر در مورد آتش بس، توقف جنگ، آغاز گفتگو‌های صلح و اجتناب از تشدید اوضاع ادامه دهد». 

گفتنی است، پکن موضع خود را در جنگ اوکراین «بی‌طرف» اعلام کرده و چندی پیش همزمان با سالگرد آغاز جنگ اوکراین از طرحی برای آتش‌بس بین دو طرف پرده برداشت. مسکو از این طرح استقبال کرده و می‌گوید برخی از مفاد آن می‌تواند کلیدی برای صلح در آینده باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.