سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش متمرکز زائرین حج تمتع ۱۴۰۲ با حضور ۹۹۰ زائر کرمانشاهی

همایش متمرکز زائرین حج تمتع ۱۴۰۲ با حضور ۹۹۰ زائر کرمانشاهی و انجام نمادین مناسک و آداب حج برگزار شد.

آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، امروز (۲۲ اردیبهشت) در همایش که با حضور استاندار و برخی مسئولان استانی برگزار شد، از حج به عنوان میهمانی ویژه خداوند متعال یاد کرد و گفت : فلسفه وجودی همه ما بندگی خداوند متعال است، لذا باید قدردان بندگی خود باشیم.

وی با اهمیت بندگی خداوند متعال افزود: بندگی خداوند باعث می‌شود از وسوسه‌ها و دشمنی‌های شیطان در امان باشیم، لذا باید قدردان این موهبت الهی باشیم.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: باید سعی و تلاش ما این باشد که همواره در مسیر خداوند متعال حرکت کنیم، زیرا این راه تضمین شده و نگاه مهربان خداوند همراه ما خواهد بود.

وی اظهار داشت: توفیق زیارت خانه خدا باعث می‌شود تا اولا به عظمت و قدرت بزرگ مسلمان بیشتر توجه کنیم و این که در این مسیر معنوی توفیق بزرگ تقوای الهی را به دست آوریم.

آخرین تمهیدات انجام گرفته برای اعزام زائرین کرمانشاهی به حج تمتع

سعید کریمی خو مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه، با اشاره به آخرین تمهیدات انجام گرفته برای اعزام زائرین کرمانشاهی به حج تمتع امسال، اظهار کرد: ۹۹۰ زائر حج تمتع از استان کرمانشاه در قالب هفت کاروان امسال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. 

وی تصریح کرد: از این تعداد زائر ۵۴۴ نفر را آقایان و ۴۴۶ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند. 

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه کم سن‌ترین زائر حج تمتع استان را ۲۶ ساله و مسن‌ترین آن را ۹۲ ساله اعلام کرد و گفت: زائرین کرمانشاهی اواسط خرداد از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. 

به گفته این مسئول، دو کاروان کرمانشاه مدینه قبل و دو کاروان هم مدینه بعد هستند. 

وی خاطرنشان کرد: تمام تمهیدات لازم همچون انجام معاینات پزشکی، تزریق واکسن مننژیت و کرونا، جلسات آموزشی قبل از سفر، اخذ روادید و پذیرایی و اسکان زائرین در عربستان انجام گرفته است .

برچسب ها: ولی فقیه ، امام جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.