سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار پلیس فتا گلستان نسبت به کلاهبرداری‌ها دراینستاگرام

رئیس پلیس فتاگلستان نسبت به کلاهبرداری در اینستاگرام هشدار داد.

سرهنگ سعید تجری گفت: اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی است که امکان خرید و فروش محصولات بخش مهمی از آن را در برگرفته و با توجه به عدم ثبت صفحات فروشگاه‌های اینستاگرامی به‌منظور دریافت مجوز‌های اینترنتی و در پی آن کاهش نظارت بر این بستر، امکان سوءاستفاده و کلاهبرداری در این بستر بسیار محتمل است.

این مقام انتظامی تاکید کرد: عدم ارسال کالا و سرقت اطلاعات بانکی از رایج‌ترین اقدامات کلاهبرداران در اینستاگرام است به‌طوری‌که با تبلیغات اغواکننده از قبیل قیمت بسیار پایین، تخفیف‌های جذاب و مسابقه‌های جعلی کاربران را به سمت خود جذب کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

او افزود: در بهترین حالت، کلاهبردار اجناس بی‌کیفیت را به دست خریدار می‌رساند و یا قیمت‌ها را آن‌قدر بالاتر می‌برد که با اعمال تخفیف بازهم سود زیادی نصیب آن می‌شود.

سرهنگ تجری به کاربران توصیه کرد: از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خرید کنند و در هنگام خرید به نشان نماد اعتماد الکترونیک سایت و هنگام ورود به درگاه‌های پرداخت اینترنتی به آدرس صفحه که با کلمه https آغاز و با کلمه shaparak.ir به پایان می‌رسد، توجه کنند و به خاطر داشته باشند که کد امنیتی درگاه و صفحه کلید مجازی به شکل تصویر نبوده، پویا باشد و با رفرش کردن اعداد متغیر باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.