سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استقبال دانش آموزان و دانشجویان از محفل دانایی نمایشگاه کتاب

کارشناس محفل دانایی نمایشگاه کتاب گفت: اکثر مراجعه کنندگان افراد به محفل در دو روز ابتدایی نمایشگاه دانش آموزان و دانشجویان بوده اند.

نعیمه اسلام لو نویسنده ‌و کارشناس حوزه زن و حجاب حاضر در غرفه محفل دانایی نمایشگاه کتاب گفت: غرفه محفل دانایی فضایی است که با محوریت موضوع زن و مسائل مربوط به آنها که بحث کرامت زن و حجاب از پرچالش ترین مسائل است، امسال ۲ محفل دانایی برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی کتاب برپاست که علاوه بر فضای گفتگو محور توسط کارشناسان در نمایشگاه کتاب میز محصولات تخصصی با موضوع زن و حجاب و چالش های ذهنی آنها با پخش فیلم وجود دارد.

اسلام لو گفت: در نمایشگاه نیز ۹ دیوار آزاد با هدف بیان نظرات مخالفین و موافقین وجود دارد که در هر یک از دیوارها افراد می توانند نظرات خود را بیان کنند، در روز گذشته که روز نخست نمایشگاه کتاب بود بسیاری از افراد از به ویژه جوانان، دانشجویان پای این دیوارها ایستاده بودند و سوال های خود را در از کارشناس حاضر در فضای نمایشگاه می پرسند.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که سوال ها جوانان فراتر از حد تصور است که این نشان از ذهن جستجوگر و خواهان آگاهی آنها دارد ، در انتخاب کارشناسان که پای دیوار آزاد ایستاده اند دقت لازم به کار برده شده تا حتما خانم و آموزش دیده و مسلط به مباحث در نمایشگاه حضور داشته باشند ، سلسله دوره هایی را که افراد به عنوان کارشناس محفل گذارنده اند برای گزینش و انتخاب آنها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت افرادی که در سطح یک ‌و دو پذیرفته شده بودند به عنوان کارشناس انتخاب شدند.

این کارشناس گفت: استقبال از غرفه محفل دانایی در روز گذشته ‌و امروز به خوبی بوده است، از ابتدا درنظر داشتیم محفل دانایی را با یک کارشناس شروع کنیم و به جلو ببریم اما پیش بینی می شود با توجه به حجم استقبال مردم کارشناسان حاضر در غرفه را افزایش دهیم.

وی افزود: عمده ی مراجعه کنندگان ما قشر دانش آموز و دانشجو هستند که نیاز به پاسخگویی سئوالات بسیاری در زمینه زن و حجاب دارند، به دلیل آگاهی و تسلط کارشناسان شبهات سطح اولیه با موضوع زن و حجاب در دقایق ابتدایی مشاوره برطرف می شود و وارد مباحث دیگری می شوند که به همین واسطه به سئوالات متنوع بسیاری از مراجعه کنندگان پاسخ داده می شود.

او می گوید: در راستای پاسخگویی به ذهن کنجکاو و پرسشگر نوجوانان و جوانان کارشناس هایی انتخاب شده اند که شنوای دغدغه های این گروه سنی از مخاطبان نمایشگاه کتاب هستند.

اسلام لو گفت: به افرادی که در چالش دیوار آزاد شرکت می کنند بن کتاب جهت خرید کتاب مرتبط با موضوع تخصصی مورد بحث اهدا می شود ، این کتاب ها در سه دسته برای معرفی به مراجعه کنندگان طبقه بندی شده اند این کتاب ها ناظر به شبهات حوزه زن و حجاب هستند. کتاب بی پرده با حجاب، کتاب جواهرانه، کتاب زن ستم تاریخی ستم برابری ، ما طلبکاریم در بخش معرفی کتاب به افراد معرفی می شود ، کتاب حریر ، خاطرات سفیر دو کتابی هستند که در قسمت رمان ‌و داستان میز تخصصی غرفه ما وجود دارند.

او می گوید: معرفی الگوها بخشی از محتوای عناوین کتاب ما را تشکیل می دهند که هنگامی که فرد از لحاظ تئوری با گفتمان زن و حجاب در نگاه اسلام آشنا شد چه الگوهای عملی وجود دارند که در این بحث کتاب های مرتبط برای معرفی به افراد وجود دارد. کتاب داستان فرشته ها هم عاشق می شوند روایتگر مستند زنان بسیاری است که الگوی مناسبی برای زنان ایرانی است.

این نویسنده گفت: در کتاب بانوی تمدن ساز ۴۰ الگوی زن مسلمان ایرانی در حوزه های مختلف معرفی شده است ، نمایشگاه کتاب یکی از دغدغه های اصلی متخصصان و مسئولین و فعالان فرهنگی است تا بهترین محتوا را به مخاطبان خود ارائه دهند ، نبودن غرفه های تخصصی در حوزه های اساسی چون حجاب و زن ، نماز و… در مقابل ناشران بی شمار یک خلا بسیار بزرگ برای برگزاری نمایشگاه در تمام سال گذشته بوده است که سبب می شود افراد نتوانند کتاب درجه یک و تخصصی حوزه مدنظر خود را تهیه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.