سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موردی از گران‌فروشی دارو در داروخانه‌های کرمانشاه مشاهده نشده است

مدیر نظارت و ارزیابی بر مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بر اساس بازرسی‌های انجام شده موردی از گران‌فروشی دارو در داروخانه‌های کرمانشاه مشاهده نشده است.

خدیجه نجفی مدیر نظارت و ارزیابی بر مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در حال حاضر وضعیت تامین سرم نسبت به قبل بهتر شده و گزارشی از نظر کمبود سرم دریافت نکرده‌ایم از نظر تامین آنتی بیوتیک هم مشکلی نداریم.

مدیر نظارت و ارزیابی بر مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: البته همچنان در برخی اقلام دارویی کمبود‌های مقطعی وجود دارد.

نجفی از افزایش نظارت بر داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش و توزیع دارو خبر داد و گفت: در بازرسی‌های انجام شده مشکلی از نظر گران‌فروشی وجود نداشته بلکه مسائلی نظیر عدم حضور مسئول فنی دیده شده که بر اساس آیین‌نامه به کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند.

وی افزود: در بازرسی‌های مذکور موردی از عرضه کالا‌های قاچاق یا مضر به سلامتی دیده نشده است. 

به گفته مدیر نظارت و ارزیابی بر مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اکنون مشکل خاصی از نظر تامین دارو‌های وارداتی وجود ندارد و اوضاع نسبت به قبل بهتر شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: دو شرکت داروسازی تولید دارو و ۴۵ شرکت پخش و توزیع دارو در استان کرمانشاه فعالیت دارند.

وی از فعالیت ۳۹۰ داروخانه در سطح استان کرمانشاه خبر داد که از این تعداد ۵۵ داروخانه شبانه‌روزی هستند. 

مدیر نظارت و ارزیابی بر مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف در داروخانه‌ها مراتب را از طریق سامانه ۱۴۹۰ یا شماره تماس ۳۷۱۰۶۲۰۹ اطلاع‌رسانی کنند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.