سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلب صلاحیت ۲۵ معدن در خراسان جنوبی

پارسال ۲۵ معدن غیر فعال در خراسان جنوبی سلب صلاحیت شده و در دسته معادن مزایده‌ای قرار گرفتند.

ایمان طلب معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: هم اکنون در استان ۷۵۷ معدن پروانه بهره برداری دارند که از این تعداد ۵۱۹ معدن فعال و الباقی غیر فعال هستند.

 او افزود: پارسال ۱۶۰ معدن غیرفعال را برای علت تعطیلی و کمک به فعال شدن آن بررسی کردیم که ۲۵ معدن سلب صلاحیت شده و از طریق فراخوان‌های مختلف از آبان پارسال تا فروردین امسال به مزایده گذاشته شدند.

ایمان طلب بیان کرد: هم اکنون ۱۱۵ معدن در لیست مزایده داریم که در مزایده‌های اخیر ۶ معدن متقاضی داشت و به عبارتی در مزایده واگذار شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از چالش‌های ما در بحث مزایده این است که به طور مثال یک گروه قیمت منطقی برای معدن پیشنهاد می‌دهد، اما فردی که سرمایه بیشتری دارد مبلغ بالاتری را پیشنهاد داده و برنده می‌شود و این موضوع باعث می‌شود در برخی موارد فقط فردی که پول بیشتری دارد و از دانش کمتری برخوردار است برنده مزایده شود.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: در حال تلاش و رایزنی برای رفع این مشکل از طریق گرفتن مصوبه‌ای برای ایجاد راه حل جدید این موضوع هستیم.

ایمان طلب تصریح کرد: در مورد بحث درآمدزایی از معادن نیز معدن داران موظفند قسمتی از درآمد خود را به خزانه دولت واریز کنند و از این مبلغ واریزی، باید ۱۵ درصد به استان برای هزینه کرد در خود منطقه معدنی باز گردد که پیگیر دریافت آن نیز هستیم.

در ادامه نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از سال ۹۰ تا پایان اسفند پارسال ۵ هزار و ۹۰۱ درخواست استعلام از حوزه منابع طبیعی برای احداث معدن شده که در نهایت با دو هزار و ۷۰۰ درخواست یعنی ۴۶ درصد درخواست‌ها موافقت شده است.

او افزود: برای تأیید صلاحیت درخواست ها، پیوست‌های زیست محیطی در نظر گرفته می‌شود و موضوع حفظ گونه گاه‌ها و رویشگاه‌ها در اولویت است.

نصر آبادی بیان کرد: هم اکنون ۶۶۰ هزار هکتار گونه گاه و رویش گاه در استان وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.