سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۱۲۵ تن گل‌محمدی از گلستان‌های شهربابک

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک میانگین تولید گل در هر هکتار را ۳.۷ تن عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود تقریبا ۱۲۵ تن گل‌تر برداشت شود.

سیدعلی وزیری گفت: برداشت گل محمدی از گلستان‌های گل محمدی شهرستان شهربابک از دهه اول اردیبهشت ماه اغاز شده است.

او افزود: گل محمدی از گیاهان دارویی با ارزش اقتصادی بالا است که از سنوات گذشته وزارت جهاد کشاورزی در امر توسعه و ترویج آن اهتمام ویژه‌ای ورزیده است.

او میانگین با اشاره به اینکه شهرستان شهربابک دارای ۳۶ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی است که از این سطح ۳۴ هکتار بارور و ۲ هکتار نهال است، تصریح کرد: برداشت گل‌محمدی از گلستان بارور شهرستان از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک میانگین تولید گل در هر هکتار را ۳.۷ تن عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود تقریبا ۱۲۵ تن گل‌تر از گلستان‌های شهرستان برداشت شود.

او با اشاره به اینکه محصول تولید شده در شهرستان در بازار‌های داخل شهرستان و شهرستان‌های همجوار به فروش می‌رسد، افزود: میزان اشتغالزایی این محصول در هر هکتار و در طول دوره برداشت، حدود ۴۵۰ نفر است.

وزیری اعلام کرد: محصول برداشت شده به صورت گل، غنچه و گلاب به بازار عرضه می‌شود و با توجه به ارزش مالی بالای فرآورده‌های تولیدی مانند اسانس، می‌طلبد مسئولان شهرستان با حمایت از تولید این محصول و تکمیل زنجیره تولید تا فرآوری به اشتغال و کشاورزی پایدار در شهرستان کمک کنند.

او بیان کرد: گل برداشت شده از باغستان‌های شهرستان به صورت سنتی در کارگاه‌های خانگی و یک کارگاه نیمه صنعتی در خاتون آباد فرآوری، گلاب‌گیری و به بازار عرضه می‌شود.

وزیری اظهار کرد: در سال‌های اخیر کارشناسان اداره تولیدات گیاهی با همکاری مراکز خدمات جهاد کشاورزی با شناسایی مناطق مستعد کشت و راهنمایی کشاورزان در خصوص اصلاح الگوی کاشت گام‌های موثری برداشته اند، همچنین اداره ترویج مدیریت نیز با تهیه و توزیع بروشور کاشت و داشت و برداشت گل محمدی به ترویج کاشت این محصول در شهرستان اقدامات کرده‌اند.

برچسب ها: گل ، برداشت ، گلستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.