سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت خدمات به وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه در یزد

مدیر صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور گفت: بر اساس قانون، ارائه هر گونه خدمات به وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه ممنوع است.

 مهدی قمصریان مدیر صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور گفت: همه وسایل نقلیه خودروی سواری، موتورسیکلت، وسایل کشاورزی و وسایل نقلیه ریلی مکلف به دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث هستند.

او با تأکید بر اینکه ارائه هر گونه خدمتی به وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه ممنوع است، افزود: هیچ سرویس و خدمتی نباید به این وسایل نقلیه داده شود و پلیس بر اساس قانون مکلف به شناسایی، اعمال قانون و توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه است تا اقدام به خرید به بیمه نامه کنند.

مدیر صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور اظهار داشت: آمار استفاده از موتورسیکلت در استان یزد بسیار بالا بوده، اما متاسفانه پوشش بیمه نامه شخص ثالث این وسیله نقلیه مطلوب و شایسته نیست.

او با اشاره به افزایش نرخ دیه ادامه داد: نرخ دیه در ماه‌های عادی ۹۰۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و از دارندگان این وسیله نقلیه و سایر وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه تقاضا داریم بیمه نامه شخص ثالث را در اسرع وقت از شرکت‌های بیمه معتبر تهیه کنند.

قمصریان تصریح کرد: دارندگان وسایل نقلیه با خرید یک بیمه نامه حداقلی، خودشان را در مقابل حوادث و خسارت‌های بزرگ بیمه می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: عملکرد این صندوق در پنج سال گذشته در استان یزد شامل پرداخت بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان خسارت و حل و فصل ۲ هزار پرونده و جلوگیری از معرفی به زندان و ایجاد مشکلات حقوقی و قضایی برای بیش از هزار و ۲۰۰ نفر است. مدیر صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور گفت: هزینه بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت یک میلیون تومان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.