سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان در رتبه پنجم کشور از لحاظ ذخیره سنگ آهن

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: این استان از لحاظ ذخیره سنگ آهن رتبه پنجم کشور را دارد و از لحاظ ذخایر سیلیس و بارید هم جزو استان‌های برتر به شمار می‌رود.

بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: کردستان از لحاظ تولید طلا با وجود معدن طلای ساریگونی قروه ۴۱ میلیون تن ذخیره قطعی با عیار ۱.۲۴ در تن و تولید سالانه بیش از پنج تن طلای خالص دارد و بزرگترین تولید کننده طلای کشور و دارای رتبه نخست تولید و رتبه دوم ذخیره این فلز گرانبها است.

او به آغاز اجرای عملیات اجرا طرح‌های پیشران استان شامل طلایی سقز، پتروشیمی بیجار و فولاد زاگرس قروه با بیش از ۲ میلیارد میلیارد دلار سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح‌های بزرگ و پیشران صنایع کوچک و وابسته نیز در استان توسعه می‌یابند و به همین دلیل فرصت‌های جدید شغلی نیز در کنار این صنایع بزرگ ایجاد می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه استان در زمینه وجود مواد معدنی و نیروی انسانی توانمند ظرفیت‌های خوبی در اختیار دارد، ادامه داد: در صورت بهره برداری از این ظرفیت‌ها میتوان زمینه برای توسعه بخش صنعت را ایجاد کرد.

او یادآور شد: جلوگیری از خام فروشی ایجاد زنجیره ارزش از معدن تا محصول نهایی توسعه و تکمیل زیرساخت‌های معدنی و جاده دسترسی به معادن از محل جذب حقوق دولتی از جمله محور‌های توسعه بخش معدن در استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.