سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی:

برای بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی در زنجان پروانه ساختمانی صادر شد

اصغر اسماعیلی گفت: میانگین صدور پروانه ساختمانی در شهر زنجان در شرایط عادی چهار هزار واحد است و بعد از ۱۴۰۰ برای حدود ۱۴ هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این استان نیز پروانه ساختمانی صادر شده است.

اصغر اسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه زنجان در بخش ساختمان با کمبود نیروی کار مواجه است، افزود: حجم کار در پروژه نهضت ملی مسکن در این استان بالاست.

وی اضافه کرد: جلسات کارگروه پایش مسکن نیز در محل اداره‌کل راه و شهرسازی با محوریت بررسی مشکلات و موانع پروژه‌های مذکور و نیز تعیین برنامه زمان‌بندی تحویل واحد‌ها به متقاضیان برگزار می‌شود.

به گفته این مسوول، به طور مرتب و هفتگی بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام و همه مسائل فنی و اجرایی رصد می‌شود و در این میان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن متغیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه این اداره‌کل ساخت مسکن استاندارد و ایمن را به عنوان یک اصل مهم و اساسی مورد توجه جدی قرار داده و از بهترین مصالح و تجهیزات در این زمینه استفاده می‌کند خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن با توجه به زمان اجرا متغیر است.

اسماعیلی با بیان اینکه برای ساخت و ساز پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سازنده است و قرارداد با متقاضیان بعد از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها شروع و انجام می‌شود افزود: برای هر پروژه، قراردادی با سازنده انجام می‌گیرد، اگر کم‌کاری و تاخیری از طرف سازنده در پروژه ایجاد شود، باید لایحه تاخیراتی توسط سازنده ارائه شود و در این ارتباط اگر تاخیری مشهود باشد، سازنده جریمه خواهد شد.

وی یادآور شد: در چند مورد از پروژه‌ها این مشکل وجود داشت، اما بر طرف و پیمانکارانی که کم‌کاری داشتند، خلع ید شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.