سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاپ کتاب تاریخ انقلاب اسلامی تربت حیدریه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه گفت: امسال کتاب تاریخ انقلاب اسلامی تربت حیدریه توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی پژوهش، تألیف و چاپ می‌شود.

مهدی زاهدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه گفت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی به عنوان مرجع اصلی تحقیق، نگارش و بررسی موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی می‌تواند نقش مهمی در معرفی قیام نهم دی ماه تربت حیدریه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان به واسطه داشتن مردمانی بصیر و متدین و به استناد کتب تاریخی یکی از شهر‌های اثرگذار از دوره مشروطه تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است، افزود: متأسفانه تاکنون برای ثبت قیام نهم دی ۱۳۵۷ مردم بصیر تربت حیدریه به عنوان شهر پیشتاز انقلاب اسلامی اقدام موثری صورت نگرفته است.

زاهدی بیان کرد: از نظر درجه اهمیت و اثرگذاری، قیام نهم دی مردم این شهر یکی از موضوعات مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس کمیسیون شورای شهر تربت حیدریه ادامه داد: مجمع شهر‌های حماسه‌ساز انقلاب اسلامی به منظور معرفی هویت انقلابی شهر‌های موثر در پیروزی انقلاب اسلامی و موضوعات مرتبط با آن راه‌اندازی شده و دبیرخانه آن هم در شهر تربت حیدریه مستقر است.

زاهدی با برشمردن اقدامات صورت گرفته در این خصوص بیان کرد: نصب تصاویر شهدای انقلاب اسلامی در ورودی شهرستان، حضور روسای کمیسیون‌های فرهنگی شهر‌های حماسه‌ساز در شهر تربت حیدریه، تجلیل از خانواده معظم شهدای انقلاب، پیگیری ثبت قیام نهم دی و پیگیری تألیف و چاپ کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در تربت حیدریه از مهم‌ترین اقدامات در این خصوص بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حماسه نهم دی سال ۱۳۵۷ به رهبری علما و روحانیت معزز نشان از بصیرت و آگاهی مردم شهر تربت حیدریه در آن روز‌ها و امروز دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.