سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد‌های صنعتی باید فاضلاب خود را تصفیه کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: شهرک‌های صنعتی مطابق با قوانین سازمان محیط زیست کشور ملزم به تصفیه اختصاصی فاضلاب تولیدی خود هستند.

کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: دفع و انتشار فاضلاب صنعتی در کلیپ درج شده در تارنمای باشگاه خبرنگاران جوان از واحد نوین چوب مستقر در شهرک صنعتی شماره دو اهواز باید از سوی سازمان محیط زیست اهواز مورد مطالبه گری قرار گیرد.

او می‌گوید: کلیه صنایع و کارخانه‌های مستقل یا مستقر در شهرک‌های صنعتی مطابق با قوانین سازمان محیط زیست کشور ملزم به تصفیه اختصاصی فاضلاب تولیدی خود و کاهش شاخص‌های آلاینده محیط زیست در پساب و دفع بهداشتی آن در محیط‌های پذیرنده تعیین شده چاه جاذب، رودخانه، مسیل‌ها و... هستند.

به گفته کرمی نژاد در این راستا سازمان محیط زیست بعنوان متولی امر، مسئول مستقیم نظارت و پایش و برخورد قانونی با صنایع و کارخانه‌ها در امر تولید هر نوع آلاینده محیطی منجمله پساب خروجی آن‌ها می‌باشد.

این مقام مسئول گفت: مطابق قانون محیط زیست و سازمان صنعت و معدن کلیه شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک و بزرگ که تولید هر نوع پساب دارند می‌بایست نسبت به احداث سیستم پکیج تصفیه پساب اقدام و پس از حصول اطمینان از تصفیه استاندارد و با توجه به محیط پذیرنده اقدام به تخلیه نماید.

او می‌گوید: این مبحث کاملا از بحث تصفیه خانه‌های فاضلاب شهری و شرکت‌های آب و فاضلاب نیز جداست و ارتباطی بهم ندارند.
در خاتمه انتظار بر اینست این مهم نیز از سازمان محیط زیست خوزستان مطالبه گری گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.