سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتمام آزاد راه منجیل_ رودبار تا پایان آبان امسال

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: عملیات سازه اجرایی و پل آزاد راه منجیل_ رودبار حدود ۸۶ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا آبان امسال این پروژه را برای عبور مردم آماده کنیم.

خیر الله خادمی گفت:  اولین پروژه ای که انشالله در سال جدید به  بهره برداری می رسد راه آهن رشت به کاسپین است که بخش اصلی باقی مانده از کریدور شمال به جنوب  کشور است. که هدف اصلی آن اتصال خلیج فارس از طریق ریل به دریای خزر است که این روند اجرایی خوشبختانه با پیشرفت خوبی در حال اجرا است.

به گفته  مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور،  در طول مسیر  ۳۷ کیلومتری که این پروژه باید ساخته شود مسیر کاملا از مسیر های شالیزار و مسیر های لجنی عبور کرده که این اقدام  دشواری و سختی بسیار زیادی را داشت که خوشبختانه عملیات اجرایی در انتها قرار گرفته است.

او می‌گوید: امیدواریم که حداکثر تا دو ماه آینده عملیات زیر سازی به اتمام برسد و ما بتوانیم بلافاصله پروژه را برای بهره برداری آماده کنیم،به این ترتیب  این پروژه ریلی به کاسپین و دریای خزر خواهد رسید و امکان تردد ریلی از کشور روسیه به کشور ما و از طریق ریل به جنوب و بندر عباس فراهم خواهد شد.

خادمی افزود: دومین پروژه ای که عملیات اجرایی آن در حال کار و در اولویت برای بهره برداری است آزاد راه منجیل است که بخشی از آزاد راه رشت _ قزوین است. این آزاد راه در طول هشت و نیم کیلومتر عملیات اجرایی در حال اجرا است که نزدیک به ۸۵  درصد این ۸ ونیم کیلومتر ریل و پل است و عملا یک پروژه سنگین است.

او افزود: عملیات سازه اجرایی و پل آن حدود ۸۶ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم که ما بتوانیم در طی سال ۱۴۰۲ تا آبان ماه این پروژه را برای عبور مردم آماده کنیم.

خادمی گفت: گلوگاه آزاد راه رشت _ قزوین که مردم باید ساعت ها در ترافیک این مسیر می ماندند با احداث این آزاد راه رفع می شود.

برچسب ها: حمل ونقل ، آزاد راه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
جعفر
۱۷:۰۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو حتما کارمند اونجایی به فکر این هستی ک از کار برکنار نشی
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
احسنت
میلاد
۲۲:۱۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
من به عنوان یکی از ساکنین رشت تقاضا داریم که این آزاد راه تکمیل نشه هیچ وقت.
تمام شدن این آزاد راه به معنی از بین رفتن محیط زیست گیلان هست. سیل مسافری که در ایام تعطیلات تو ترافبک نمیمونه باعث از بین رفتن محیط زیست هست.