سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند صدور حکم بازنشستگی تامین اجتماعی چگونه است؟

معاون بازنشستگی اداره کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی به سوالی پیرامون زمان برقراری حکم بازنشستگی و استحقاق درمان در بازه زمانی تا صدور حکم قطعی بازنشستگی توضیح داد.

حسینعلی میرزایی معاون بازنشستگی اداره کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی در خصوص اینکه فاصله زمانی پایان کار تا برقراری حکم بازنشستگی چقدر است؟ گفت: در فاصله زماتی تا صدور حکم بازنشستگی مشکلی برای دریافت خدمات درمانی از سوی فردی که درخواست بازنشستگی ارائه داده است وجود ندارد.

وی افزود: اگر فردی شاغل باشد، در صورت برخورداری از شرایط قانونی (وفق ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی و تبصره‌های ذیل آن)، امکان بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی را پیدا می‌کند و به محض ارائه درخواست بازنشستگی‌اش همکاران ما نامه استعلام ترک کار وی را از کارگاه محل اشتغال، صادر و پس از ارائه پاسخ استعلام، برایش پیش‌نویس حکم بازنشستگی می‌زنند.

معاون بازنشستگی اداره کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اگر هم فرد شاغل نباشد از تاریخ ارسال درخواست، پیش‌نویس حکم برای وی نیز صادر و از فرد شماره بانکی می‌گیرند. در هر دوصورت، ماهانه و تا زمان صدور حکم قطعی، مبلغ مستمری علی‌الحسابی برای فرد واریز می‌شود و در نهایت پس از صدور حکم بازنشستگی (قطعی)، مبلغ مابه‌التفاوت نیز برای وی محاسبه و لحاظ خواهد شد.

میرزایی درباره استحقاق درمان این افراد گفت: استحقاق درمان فردی که درخواست بازنشستگی ارائه داده و همچنین اعضای تحت تکفل وی برقرار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
منصور سلیمی
۱۴:۴۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
با درود این خبر صحت ندارد و در عمل اجرا نمی شود و خدمات درمان تا صدور حکم انجام نخواهد شد حتی خود۱۴۲۰ هم تایید کرد که تا زمانی که حکم صادر نشود خدماتی وجود ندارد.
کریم دهقان
۰۹:۳۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه فردبازنشسته بعدازسی سال کار،قدرت جسمی اشتغال مجددجهت تامین معیشت خودراندارد وهمین امرموجب یاس ودرماندگی وکاهش عزت وی درنزدخانواده می گردد،لطفا"درصورت امکان اگرافزایش تورم راکنترل نماییدنیازبه افزایش حقوق نمی باشد.
کریم دهقان
۰۹:۳۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه فردبازنشسته بعدازسی سال کار،قدرت جسمی اشتغال مجددجهت تامین معیشت خودراندارد وهمین امرموجب یاس ودرماندگی وکاهش عزت وی درنزدخانواده می گردد،لطفا"درصورت امکان اگرافزایش تورم راکنترل نماییدنیازبه افزایش حقوق نمی باشد.
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
ترکیه ۴۵ درصد افزایش حقوق دارد با این که از نظر تهسیلات و ثروت به پای ایران نمی رسد شما ۲۷ درصد افزایش دادین با این همه تورم
حسن
۱۹:۴۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
فیش همرا با اضافات می باشد ولی متناسب سازی دران نیست
پارسا
۱۸:۲۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام اصلا اینطور نیست من ۱۴ اسفند تقاضا دادم هنوز حکمم نیامده از علی الحساب هم هیچ خبری نیست
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
کارگرهای بیچاره خیلی سختی می‌کشند با این گرونیها توی این روزهای سخت زندگی!!!
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
امیدوارم حقوق بازنشستگان افزایش پیداکنه چون واقعا کفاف هیچ چیز زندگی رونمیده نرخ تورم خیلی رفته بالا ویه آدم یا بهتره بگم ی کارگربازنشسته ازپس زندگیش برنمیادمخصوصا اگ اجاره نشین هم باشه!!!!
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام بنده یک تقاضایی از باشگاه خبرنگاران دارم لطفا پیگیری کنید بنده بیمه خویش فرما واریز میکنم که شامل بازنشستگی از کار افتادگی و فوت می شودو امسال یعنی سال 1402 مبلغ حق بیمه بنده نزدیک به 987 هزار تومان شده است با این وجود اگر بخام برای خودم و همسرم و فرزندم که تازه به دنیا آمده دفترچه بگیرم برای هر کدوم باید مبلغ 90 هزار تومن بالغ بر حق بیمه واریز کنم که جمعش میشه 1/257/000 تومن آخه از کجا بیارم پس این مبلغ نزدیک به یک میلیون تومن که واریز میکنیم پوشش دفترچه نداره حتما باید از کار افتاده بشیم یا فوت کنیم تا خانوادمون فقط حقوق بگیرن چرا برای وفترچه باید پول اضافی واریز کنیم تو رو به خدا قسم این قضیه را پیگیری کنید مردم بیچاره ان توان پرداخت این مبلغا ندارم ممنون