سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح جابربن حیان زمینه‌ای در جهت ایجاد روحیه پژوهش‌گری در دانش‌آموزان

دانش‌آموزان باید از دوران کودکی به پژوهش بپردازند و طرح جابربن حیان زمینه‌ای در جهت ایجاد روحیه پژوهش‌گری در دانش‌آموزان است.

پرویز پورکاشفی رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : نمایشگاه استانی جشنواره علمی پژوهشی جابربن حیان، فرصت‌های متنوع یادگیری، طرح تحول شایستگی دیجیتال و مهارت برنامه‌نویسی دانش آموزان ابتدایی استان کرمانشاه با حضور دانش آموزانی از مناطق ۲۴گانه استان در حال برگزاری است.

رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: این نمایشگاه توانمندی دانش آموزان که به صورت فرایندی از مرحله آموزشگاهی شروع و سپس به مرحله منطقه‌ای و اکنون که مرحله استانی است در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمانشاه پارک شاهد سالن بیستون برگزار شده است.

وی با بیان اینکه چنین نمایشگاه‌های آثار توانمندی فاقد اختتامیه است، گفت: جشنواره جابر ابن حیان هر سال اوایل مهر در مرحله آموزشگاهی شروع می‌شود و به صورت فرایندی تا مرحله استانی اجرا می‌شود.

پورکاشفی خاطرنشان کرد: در این جشنواره حدود ۱۸۰ هزار نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی استان شرکت کردند و تعداد ۱۸۰ اثر منتخب در قالب همین سه عنوان یعنی جابربن حیان، یادگیری طرح تحول شایستگی دیجیتال، مهارت برنامه‌نویسی به مرحله استانی راه یافتند.

وی با بیان اینکه همه مدارس شامل شهری، روستایی، عشایری، دولتی و غیردولتی در این جشنواره حضور داشتند، خاطرنشان کرد: هدف از این نمایشگاه تجربه گردانی برای همه مناطق و شهرستان‌ها است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین و رویکرد‌های مدیریت آموزشگاهی پژوهش محوری یک اصل مورد توجه است، گفت: همه دانش آموزانی که در این طرح شرکت کردن برای ما منتخب هستند و در مورد تشویق و تقدیر قرار میگیرند و به آن‌ها نشان افتخار داده میشود و آثار آن‌ها در مدارس الگو نگهداری خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید از دوران کودکی به پژوهش بپردازند، گفت: طرح جابربن حیان زمینه‌ای در جهت ایجاد روحیه پژوهشگری در دانش آموزان است.

پور کاشفی با اشاره به این که دانش آموز عامل موثر در یادگیری و معلم طراح و تسهیل‌گر فرایند یادگیری است خاطر نشان کرد: انجام پروژه‌های مسئله محور توسط دانش آموزان به صورت هدفمند به رشد و تقویت توانمندی‌ها و ویژگی‌های مرتبط با اهداف آموزشی کمک می‌کند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.