سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لهستان: یک قطعه از موشک کروز روسی در جنگلی در شرق کشور کشف شد

تحقیقات نشان می‌دهد قطعه یافت شده در جنگلی در شرق لهستان بخشی از یک موشک کروز روسی بوده است.

یکی از دلایل اصلی نگرانی درباره طولانی شدن جنگ اوکراین این است که این امر می‌تواند منجر به گسترش آن به کشور‌های همسایه و نیز کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شود. براساس ماده ۵ ناتو که قلب این پیمان نیز خوانده می‌شود حمله نظامی علیه یک یا چند کشور عضو به عنوان حمله به تمامی کشور‌های عضو تلقی شده و تمامی اعضا وارد نبرد با مهاجم می‌شوند. با تشدید تنش میان روسیه و کشور‌های اروپای شرقی عضو ناتو بیم آن می‌رود دو طرف وارد تقابل مستقیم نظامی شوند. 

به گزارش تله تریدر، رسانه‌های لهستانی امروز (چهارشنبه) اعلام کردند یافته‌های اولیه موسسه فناوری نیروی هوایی کشور نشان می‌دهد بقایای یک شی نظامی که در ماه آوریل در جنگلی در لهستان کشف شد بخش‌هایی از یک موشک کروز روسی مدل CH-۵۵ است. 

این منابع می‌گویند موشکی که در ماه دسامبر ۲۰۲۲ در نزدیکی شهر بیدگوشچ سقوط کرد، احتمالا از مرز شرقی کشور وارد شده است. اگرچه تحقیقات در آن زمان انجام شد، اما به دلیل شرایط بد آب و هوایی این روند متوقف شد. 

با این حال، در ماه آوریل سال جاری میلادی به طور تصادفی یک رهگذر بقایای این موشک را مشاهده کرد. این قطعه غیرانفجاری بوده و خطری نداشته است. 

در آن زمان تحقیقات نشان داده بود این موشک ناشی از فعالیت پدافند هوایی اوکراین بوده است. تحلیلگران غربی به استناد این اتفاق هشدار می‌دهند اشتباهات محاسباتی می‌تواند باعث گسترش نبرد اوکراین شده و به تقابل نظامی مستقیم غرب و روسیه منجر شود. از این رو، استراتژیست‌های رئالیست تاکید دارند باید جنگ اوکراین در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق دیپلماسی حل و فصل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ایرانیومU-238.03
۰۶:۱۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
از این قطعه ها که هر کس میتونه ببره هر جا دلش خواست بزاره و مدعی بشه. این قطعه رو امریکایی ها با تاکسی سرویس از اکراین حملش کردن هلنگ و هلنگ آوردن تا لهستان تا برای روسیه قدرقدرت پرونده سازی و مسخره بازی در بیارن. برو عامو خدا روزیتو جایی دیگه بده.