سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش رسانه ای برای برگزاری روز ایثار و مقاومت اراک

گردهمایی هیئت اندیشه ورز رسانه با موضوع روز ایثار و مقاومت اراک برگزار شد.

گردهمایی هیئت اندیشه ورز رسانه باحضور جمعی از اصحاب رسانه، هنرمندان و پیشکسوتان دفاع مقدس با موضوع روز پنجم مرداد، روز ایثار و مقاومت اراک برگزار شد.

نجمی مدیرکل صداوسیمای استان مرکزی در این همایش گفت:هدف این این است که هنرمندان و رسانه ای‌ها با راویان دفاع مقدس یک جا جمع شوند تا بتوانیم برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت و روز ایثار و مقاومت اراک آثار هنرمندانه خوب و تهیه و تولید کنیم.

سرهنگ مهجوری فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: در بزرگداشت روز پنجم مرداد کوتاهی کرده ایم که باید جبران شود و در این راستا توانستیم سال گذشته یادواره‌هایی در این تاریخ برگزار کنیم.

سرهنگ مهجوری افزود: چند پیشنهاد برای معرفی بیشتر این روز در نظر گرفته شده است. 

او اضافه کرد: دیدار با رهبری با موضوع پنجم مرداد، درخواست صدور پیام رهبری به مناسبت این روز، دیدار خانواده شهدای ۵ مرداد با رهبری، تولید برنامه تلویزیونی با موضوع ۵ مرداد، به صدا درآمدن آژیر خطر در ساعت ۹:۴۵ دقیقه، ساعت بمباران صنایع اراک، آوردن این روز در کتب مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری مراسم بزرگ در این روز از جمله پیشنهاد‌ها است.

 فرمانده سپاه اراک بیان کرد: مستندسازی و ثبت روایات عینی از شاهدان وقایع سه گانه ۵ مرداد، طراحی دیدار گسترده اقشار مختلف با خانواده شهدای این روز، باز طراحی شهری و ساماندهی میدان شهدا به گونه‌ای که یادآور روز ایثار و مقاومت شهر اراک باشد، معرفی این روز در رسانه‌های مختلف و متنوع در گستره محلی و کشوری از دیگر برنامه‌های پیشنهادی است.

او گفت: نامگذاری یک خیابان به نام ۵ مرداد، و نصب عکس شهدای ۵ مرداد در این خیابان، طراحی و بازدید از کارخانه جات درگیر در این حادثه بارعایت ایستادگی و پیشرفت، حمایت از پژوهش و آثار پژوهشی در این زمینه، اجرای مراسم مختلف مثل شب شعر و خاطره هم از جمله برنامه‌های پیشنهادی است و درخواست می‌کنیم از کسانی که آثاری در این زمینه دارند آثار را به دبیرخانه ارسال کنند.

سعید وفایی پیشکسوت دفاع مقدس، سردار سلیم آبادی فرمانده دوران دفاع مقدس، سعید جلایی معاون فرهنگی سپاه اراک هم در پایان این همایش مطالبی عنوان کردند.

سعید وفایی پیشکسوت دفاع مقدس گفت: اگر زمان سید الشهدا مسلمان‌های سر راه کاروان کربلا به وظیفه شان عمل می‌کردند واقعه کربلا رخ نمی‌داد و امروز ما به واسطه مسلمان و شیعه بودن تکلیف داریم که باید عمل کنیم و کار‌های انجام نداده را باید انجام دهیم.

وفایی افزود: ۵ مرداد فرصت خوبی است برای نماد سازی، مردم اراک بهترین مردم ایرانند هم مهربان، هم اهل مقاومت و دفاع و هم خونگرمند.

سردار سلیم آبادی از فرماندهان عملیات مرصاد هم گفت: ایده ۵ مرداد در مورد وقایع سه گانه ایده خوبی است، و نیاز به خروجی و محصول خوب رسانه‌ای دارد.

سردار سلیم آبادی افزود: عملیات مرصاد در دنیا منحصر به فرد و خاص و ویژه است.

حماسه، افتخار آفرینی و شجاعت رزمندگان در‌ای عملیات‌ها باید به مردم منقل شود.

سعید جلایی معاون فرهنگی سپاه اراک هم گفت: بمباران اراک که ۲۸ بار در دوران دفاع مقدس رخ داده در تاریخ گم است، چون کار نشده است.

در این همایش مقرر شد قرارگاه چند رسانه‌ای برای تولید محصولات چند رسانه‌ای تشکیل شود که از ۴۰ روز قبل از ۵ مرداد پخش محصولات آغاز شود.

در روز پنجم مرداد وقایع سه گانه عملیات رمضان، عملیات مرصاد و بمباران صنایع اراک رخ داده که مردم و رزمندگان دفاع مقدس شهر اراک در این ۳ واقعه نقش برجسته‌ای داشته اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.