سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین جشنواره روستایی و عشایری در قزوین گشایش یافت

نخستین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

نخستین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین  در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین گشایش یافت.

لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری درخصوص این نمایشگاه گفت: اولین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین با هدف معرفی ظرفیت و توانمندی‌های روستا‌ها در حوزه‌های گردشگری، تولید مواد غذایی و کشاورزی و همچنین صنایع تبدیلی کشاورزی به همراه معرفی بازی و موسیقی‌های محلی برگزار شده است.

غریب تصریح کرد: عشایر کوچ نشین استان نیز در این جشنواره حضور دارند و توانمندی‌های خود در بخش‌های مختلف را عرضه کرده ند.

غریب یادآورشد: عشایر با برپایی سیاه چادرها، توانمندی‌ها و محصولات تولیدی، خوراکی، دامی و کشاورزی خود را نیز در معرض دید و فروش قرار داده اند.

وی افزود: اجرای بازی‌های بومی و محلی، موسیقی سنتی، معرفی آثار تاریخی و مکان‌های گردشگری به همراه پایکوبی اقوام از برنامه‌های شاد و جانبی جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین است که جذابیت این جشنواره را دو چندان می‌کند.

مدیرکل روستایی استانداری قزوین افزود: همچنین ۱۹ بخش به همراه ۱۴ ایل عشایری استان قزوین ظرفیت، توانمندی و محصولات خود را در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، دام و طیور، آثار تاریخی و صنایع تبدیلی طی مدت چهار روز در نمایشگاه عرضه کرده اند.

ابیت مسئول امور عشایر استان قزوین هم به خبرنگار برنا گفت: بخش عشایری با ۹ غرفه از مناطق کوهین، الموت، طارم و بویین زهرا انواع صنایع دستی، گیاهان دارویی و محصولات لبنی ارگانیک و آش محلی را عرضه کرده اند.

وی بیان کرد: ۲۶۲۰ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر هشت هزار نفر در استان قزوین مشغول فعالیت هستند.

ابیت تصریح کرد: اداره عشایر استان چند موضوع اساسی مانند احیای صنایع دستی، گردشگری عشایر و توسعه گیاهان دارویی و ایجاد زنجیره گوشت قرمز را در اولویت قرار داده که امیدواریم با اجرای آن شاهد تحول اساس در زندگی عشایر باشیم.

جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین به مدت چهار روز برپاست و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ از آن در محل نمایشگاه‌های بین المللی قزوین دیدن کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.