سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون ۴۰۰ هزار دام‌، علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان در شهربابک

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: طرح واکسیناسیون رایگان ۴۰۰ هزار راس دام سبک، علیه طاعون نشخوارکنندگان در شهربابک در حال اجرا است.

مجید اسدی گفت: به منظور حفظ و حراست از جمعیت دامی شهرستان و با هدف کنترل و ایجاد ایمنی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، عملیات اجرای طرح سراسری واکسیناسیون علیه این بیماری در سطح شهرستان با اولویت مناطق محروم با همکاری بخش خصوصی آغاز شد.

او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این طرح به مدت ۶۰ روز اجرا شود، افزود: از ۱۶ اردیبهشت تا ۱۶ تیرماه بالغ بر ۴۰۰ هزار راس دام سبک تحت پوشش واکسیناسیون قرار می گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک تصریح کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک بیماری ویروسی بسیار واگیر در گوسفند و بز است که قابل انتقال به انسان نیست و صرفا نشخوارکنندگان کوچک را درگیر می‌کند و به علت تلفات بالایی که در گله ایجاد می‌کند از بعد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

او با اشاره به اینکه این بیماری با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بد بو و سرفه بروز می‌کند، گفت: موثرترین راه کنترل این بیماری، انجام واکسیناسیون است.

اسدی تصریح کرد: زمینه‌سازی شرایط لازم برای ریشه‌کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک درطی سال‌های آینده در شهرستان از جمله مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.

او از دامداران، دامپروران و روستاییان درخواست کرد: برای پوشش حداکثری واکسیناسیون با تیم های مایه کوبی دامپزشکی همکاری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.