سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود دام مازاد به ۳۰۰ سامانه مرتعی شهرستان شاهرود ممنوع است

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود با بیان اینکه ورود دام مازاد به ۳۰۰ سامانه مرتعی این شهرستان ممنوع است، گفت: تعداد دام مندرج در مجوز چرای هر دامدار ملاک ورود دام به ویژه در مراتع ییلاقی است.

کشاورزیان با اشاره به اینکه تعداد دام در مجوز چرای هر دامدار ثبت شده است، افزود: یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع منابع طبیعی شهرستان شاهرود با کنترل مجوزها از ورود احشام و دام مازاد به مراتع ییلاقی جلوگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه نسبت به میزان تولید علوفه مرتعی، تعداد دام مجاز برای هر سامانه ممیزی و برای آن مجوز صادر شده است، ابراز کرد: مرتع‌داران برای حفظ و پایداری مرتع و همچنین جلوگیری از تخریب و تهدید سطحی رویشگاه‌ها طبیعی باید فصل و مدت چرای دام تا پایان تابستان را رعایت کنند.

کشاورزیان با اشاره به اینکه بیشتر گیاهان پایای مرتعی، بوته‌ها یا علفی‌ها در پایان اردیبهشت‌ماه به بذر دهی کامل می‌رسند، اظهار کرد: کوچ زودهنگام مهمترین عامل تخریب مراتع است، دامداران از کوچ زودهنگام به مراتع ییلاقی پرهیز کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود ادامه داد: ۳۰۰ سامانه در قالب بیش از ۶۵۰ هزار هکتار مراتع ییلاقی در این شهرستان رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه واگذاری مجوز مرتع‌داری تحت عنوان اجاره یا فروش ممنوع است، ابراز کرد: مجوز مرتع‌دارانی که اقدام به اجاره یا فروش کنند، باطل می‌شود و مجوز چرای دامداران با مراجعه حضوری به اداره‌های منابع طبیعی شهرستان قابل تمدید است.

وی تاکید کرد: شهروندان هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی را با سامانه ۱۳۹ و یا تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اطلاع‌رسانی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.