سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی سریع پرونده‌ها از مزایای راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین 

با راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین صدور مجوز و واگذاری و پایش اراضی به متقاضیان تسهیل شده است. 

محمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان، صدور مجوز و واگذاری و پایش اراضی به متقاضیان تسهیل شده و کوتاه شدن فرایند، بررسی سریع و جلوگیری از اتلاف از مزایای این سامانه است. 

محمدی بابیان اینکه پنجره واحد مدیریت زمین از بهمن ماه سال گذشته در استان مرکزی راه اندازی شده افزود: از ابتدای راه اندازی این سامانه در استان مرکزی تاکنون ۱۲ فقره گزارش و درخواست انجام شده که ۱۱ مورد آن غیرمجاز بوده که به مراجع قضایی ارسال و یک مورد آن مجاز بوده است.

او اضافه کرد: سامانه پنجره واحد بصورت ماهواره‌ای و ۲۴ ساعته تغییرات روی سطح زمین را بررسی می‌کند و هر تغییری که در سطح زمین اتفاق افتاده باشد اگردر اراضی ملی باشد به اداره کل منابع طبیعی و اگر در داخل حریم شهر باشد به اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری‌ها ارسال می‌شود.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه در این سامانه درخواست‌ها به‌صورت سیستمی رصد و گزارش می‌شود گفت: دستگاه‌هایی مثل مدیریت امور اراضی بحث تغییر کاربری را پیگیری می‌کند و به همه دستگاه‌ها گزارش ارسال می‌شود و یگان حفاظت دستگاه‌ها بایستی این گزارش‌ها را بررسی و اگر غیر مجاز و تخلف باشد باید به مراجع قضایی ارسال شود.

او با اشاره به اینکه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به تازگی راه اندازی شده، تصریح کرد: این سامانه اکنون دارای یکسری نواقص است که در حال رفع شدن است و روز به روز تکمیل‌تر می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.