سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰ فروند شناور دریایی توسط متخصصان ایرانی در حال ساخت است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : ۷۰ فروند شناور توسط مهندسان و متخصصان داخلی در دست ساخت است.

 علی اکبر صفایی گفت: تمامی مجموع مشاوران و مهندسان و فعالان حوزه حمل ونقل دریایی در همايش بین المللی  بنادر سواحل و سازه های  دریایی  حضور  داشتند و در این  همایش  آخرین دستاوردهای کشورهای مختلف را در بحث سواحل بنادر و دریا و سازه‌های دریایی تبادل شد‌.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، خوشبختانه کشور ایران در طراحی و ساخت سازه های دریایی در انواع مدل ها اعم از سازه های در ارتباط با صنعت فرا ساحل،سازه های در ارتباط با ینادر و بستر دریا و لوله گذاری دریایی به خود کفایی   رسیده  است .

او ادامه داد: آخرین سازه ای که ما برای کشتی های با ظرفیت ۱۶۰۰ TIU (واحد شمارش کانتینر)  توسط مهندسان ایرانی ساخته شده، از طریق سیستم پایش الکترونیک و سیستم پایش از درون خود سازه  فراهم شده است.

صفایی گفت:  این سازه در مقابل تمامی تنش ها از جمله پهلوگیری کشتی ها و تنشی که با پهلوگیری کشتی ها به اسکله ها ایحاد می شود، اندازه گیری می کند.همچنین این سیستم می تواند کمک کند در صورتی که سازه در نقطه ای دچار نقصان شود کاملا اطلاع رسانی و از تخریب سازه  پیشگیری کند .

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه توانایی ساخت تجهیزات بندری و دریایی ایران به خودکفایی رسیده ایم، گفت: در حال حاضر  ۷۰ فروند از شناور دریایی در دست ساخت است  و ۳۵ فروند  شناور هم در دست مناقصه است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.