سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان سردترین مرکز استان کشور

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته زنجان با دمای هوای پنج درجه سانتیگراد به عنوان سردترین مرکز استان کشور ثبت شد.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: آسمان اغلب مناطق استان هم اکنون صاف است که از بعداز ظهر با وزش باد نسبتا شدید، پوشش ابر، بارش های رگباری و رعد و برق همراه خواهد شد.

وی یادآورشد: بارش های رگباری باران از امشب شدت گرفته و تا چهارشنبه شب ادامه خواهد داشت و بیشترین میزان بارندگی های ناشی از فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی استان رخ خواهد داد.

سلطانی با بیان اینکه بارندگی های رگباری موجب آبگرفتگی معابر ، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های استان خواهد شد اظهار کرد: بر همین اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی نیز صادر و از هموطنان خواسته شده است از تردد و توقف در کنار روخانه ها، مسیل ها و حضور در ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

سلطانی خاطرنشان کرد: دمای هوای مناطق مختلف استان امروز و فردا به طور موقت خنکتر خواهد شد و در روزهای پایانی هفته دوباره گرمتر خواهند شد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد ذکر کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

سلطانی گفت: سجاس با سه درجه و چورزق نیز با ۳۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان طی شبانه روز گذشته ثبت شدند.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان پنج و ۲۶ درجه، خرمدره ۱۲ و ۲۹ درجه، ابهر هشت و ۳۰ درجه، آببر ۱۴ و ۳۳ درجه، سلطانیه سه و ۲۵ درجه، قیدار هشت و ۲۶ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: دمای هوا ، هوای سرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.