سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار سطح زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری برای استان هشدار سطح زرد صادر شده است.

ولی بهره‌مند سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه بارشی یاد شده از عصر روز سه شنبه نوزدهم اردیبهشت وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شود و تا عصر روز چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه امسال در جو استان فعال خواهد بود.

وی عنوان کرد:رگبار باران، رعد و برق در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید موقت از مخاطرات این سامانه بارشی است.

سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد:شهرستان‌های بویراحمد، دنا، مارگون، لنده، بهمئی و شمال کهگیلویه از مهمترین مناطق فعالیت این سامانه و احتمال سقوط سنگ، لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر از خطرات آن است.

بهره‌مند به مردم توصیه کرد: دربازه زمانی فعالیت سامانه مذکور از توقف در حاشیه مسیل‌ها، رودخانه‌ها خودداری و همچنین در انجام فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کنند.

وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است و احتمال خسارت کلی و یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد.

وی تاکید کرد: این هشدار براساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی صادر شده و در صورت هر گونه تغییر اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

بهره‌مند عنوان کرد:شهر لنده با ۳۷.۹ درجه و مارگون با ۱۰.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین سردترین و مناطق استان در شبانه روز گذشته تاکنون بوده است.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.