سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی مطالبات مردمی در جلسه شورای اداری زرند

جلسه شورای اداری شهرستان زرند به منظور بررسی مطالبات مردمی با حضور اعضا در شهر سیریز برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سیریز در این جلسه که با حضور سید رضا حسینی نژاد فرماندار، جعفری مدیرکل سلامت، حجت الاسلام ایزدی امام جمعه بخش یزدان آباد، سید میثم ترابی بخشدار و مسئولین ادارات شهرستان زرند و شهر سیریز برگزار شد، به بیان مطالبات مردم پرداخت و گفت: در حوزه تلفن ثابت، جابجایی تیر‌های تلفن مشکل شهروندان است.

او خواستار ایجاد نانوایی و یا تخصیص سهمیه آرد با توجه به جمعیت رو به رشد شهر سیریز شد.
شمس الدینی عضو شورای شهر نیز گفت: ۵۰ چاه موتور غیر بومی در این شهر است و در فصل تابستان که اواخر آن موعد پسته چینی است، نانوایی‌های فعلی، ظرفیت آرد لازم جهت تولید نان برای این جمعیت حاضر در شهر را ندارند، چون فقط ۳ نانوایی وجود دارد.

مهدی حسن زاده عضو دیگر شورای شهر سیریز گفت: نبود دندانپزشکی و آزمایشگاه در درمانگاه این شهر که هنوز روستایی و به درمانگاه شهری ارتقا پیدا نکرده، از جمله مشکلات مردم این منطقه است.

سعیدی رئیس مرکز بهداشت زرند هم گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با جمعیت و مسافت، دستورالعمل‌های مشخصی دارد، مثلاً با ۴ هزار نفر جمعیت، با تک پزشک و ماما و ۴ بهورز و یک داروخانه، چارت درمانی این شهر تکمیل است و یک پرستار نیز به این چارت اضافه شده است.

او افزود: از نظر جمعیت چیزی قابل تغییر نیست و تعریف شده است و شرط ایجاد مرکز درمانی شبانه روزی باید جمعیت بالای ۲۰هزار نفر باشد؛ ولی بُعد مسافت زیاد است و پزشک نیز به صورت بیتوته اینجا ساکن است.

سعیدی تصریح کرد: دو باب منزل مسکونی نیز به این امر اختصاص دارد، ضمن اینکه درخواست‌های کلان باید با وزرات و مدیرکل درمیان گذاشته شوند.

او بیان کرد: بیمار‌ان معمولی در وقت اداری مراجعه کنند و بیمار‌های سخت و فوری باید با مرکز فوریت های پزشکی یا همان ۱۱۵ تماس حاصل کنند.

ابرهیمی شهردار سیریز نیز گفت: نبود مسکن برای جوانان و آب شرب و تیر برق‌های فرسوده نیز از دیگر مشکلات موجود در اینجا است.

ضیاالدینی کارشناس اداره آب شهرستان زرند هم گفت: بابت موضوع آب شرب، مشکل منبع آب داریم و مسیر چاه آب شرب با ۱۴ کیلومتر خط انتقال و تنها یک مخزن که وجود دارد.

او افزود: دوحلقه چاه بی کیفیت است که فقط در مواقع بحران استفاده می‌شود و فعلا مخزن ذخیره کم داریم.

موضوع شن و ماسه نیز از دیگر مشکلات این شهر بود که شهردار سیریز برای درآمد پایدار و حل مشکل مردم، درخواست ثبت معدن شن و ماسه شد تا عام المنفعه باشد.
درخواست کنترل تردد در جاده‌های سیریز نیز از دیگر مطالبات بود که سروان گودرزی دلیل کمبود نیرو و بُعد مسافت را علت اصلی این مشکل بیان کرد و گفت: در توان تیم گشتی نیست.

بحث واگذاری زمین‌های موروئیه و کمبود زمین مسکونی در شهر و مجوز ساخت و ساز از سوی بنیاد مسکن که هنوز صادر نشده از دیگر مشکلات مطرح شده بود که یوسفی از بنیاد مسکن گفت: مشکلی نداریم، ولی تعداد متقاضیان دو برابر اراضی است که باید این مشکل به کمک شما مردم حل شود.

پس از بیانات افراد حاضر در جلسه و پاسخ مسئولین مربوطه، فرماندار زرند مطالبات مردم را به مسئولین مربوطه در همان جلسه ارجاع داده و خواستار پیگیری جدی و ارائه گزارش از آن‌ها شد.

در پایان، فرماندار زرند به منظور قدردانی از زحمات اعضای شورای شهر سیریز، با اهدای لوحی از آن ها تشکر کرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.