سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مرمت گنبد امامزاده سیدالحرمین(ع) در مسجد نصیرالملک شیراز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از آغاز عملیات اجرایی مرمت ساق گنبد امامزاده سید الحرمین(ع) در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز خبر داد.

حجت الاسلام سید عباس موسوی گفت: با توجه به اینکه بخشی از کاشی کاری در ساق گنبد امامزاده سید الحرمین(ع) به مرور زمان دچار فرسودگی هایی شده بود و نیاز به مرمت و احیای این بخشی از کاشی کاری‌های گنبد داشت؛ عملیات اجرایی مرمت زیر نظر کارشناسان فنی و کارشناس ابنیه تاریخی اوقاف فارس و کارشناسان مرمت آثار باستانی میراث فرهنگی فارس آغاز شده است.

او گفت: مرمت گنبد در دو فاز اجرایی خواهد شد و در فاز نخست عملیات مهاربندی کاشی‌های ساق گنبد و در فاز دوم برداشت کاشی کاری‌ها که از نوع کاشی‌های هفت رنگ است، انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه تمام استان باهماهنگی کامل با اداره کل میراث فرهنگی فارس و زیرنظر کارشناسان مرمت ابنیه تاریخی و میراثی اداره کل میراث فرهنگی فارس اجرا می‌شود، گفت: عملیات مرمت نیز توسط استاد کاران خبره مرمت آثار باستانی انجام خواهد شد.

موسوی همچنین با اشاره به حضور گسترده زائران و گردشگران در مسجد تاریخی نصیرالملک و استقبال بسیار زیاد گردشگران از این مسجد زیبای تاریخی عنوان کرد: مرمت گنبد امامزاده سیدالحرمین(ع) برای حضور زائران، گردشگران و بازدیدکنندگان از این بقعه شریف هیچ گونه خللی به وجود نخواهد آورد و تمام تمهیدات لازم انجام شده است تا گردشگران و زائران به راحتی بتوانند به زیارت این بقعه متبرکه مشرف شوند.

او با بیان اینکه مساجد تاریخی متعددی در شهر شیراز وجود دارد که همواره مورد استقبال و بازدید گردشگران داخلی و خارجی مختلف است، گفت: لزوم حفظ و حراست از این بناهای ارزشمند معنوی که محل عبادت نمازگزاران و مومنان است همواره مورد تاکید است و بخش‌های مختلف مسجد نصیرالملک نیز تاکنون توسط کارشناسان فنی بررسی و ارزیابی شده است و هر بخش از آن که نیاز به مرمت داشته باشد با توجه به برنامه زمانبندی در دستور کار قرار می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.