سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی قزوین هشدار سطح نارنجی صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان قزوین با توجه به ناپایداری‌های جوی برای روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری هشدار نارنجی صادر کرد.

مریم بهروزی  کارشناس هواشناسی گفت: خروجی مدل‌ها نشان می‌دهد تا اواخر چهارشنبه هفته جاری با گذر امواج تراز میانی جو، گاهی افزایش ابر، وزش باد‌های به نسبت شدید و در پاره‌ای مناطق استان نیز رگبار و رعد و برق با احتمال ریزش تکرگ پیش بینی می‌شود که با توجه به خاصیت فصل بهار و تشکیل ابر‌های همرفتی، ناپایداری‌ها به صورت محلی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: برای امروز /دوشنبه/ وزش باد‌های به نسبت شدید جنوب غربی پیش بینی می‌شود که این پدیده احتمال خسارت به سازه‌های سبک، خیزش گرد و خاک‌های محلی و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

به گفته وی، از بعدازظهر سه شنبه تا اواخر چهارشنبه، گذر سامانه بارشی باعث می‌شود که بارش‌ها در سطح منطقه از گسترش و شدت بیشتری برخودار باشد.

بهروزی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی به دلیل بارندگی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه از سوی این اداره کل، خاطرنشان کرد: لغزندگی جاده ها، کاهش دید افقی و اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا اآمدن سطح ناگهانی رودخانه و مسیل ها، خسارت به سازه‌های سبک و احتمال برخورد صاعقه از جمله مخاطرات پیش بینی شده در این روز‌ها است.

وی یادآور شد: به رانندگان و شهروندان توصیه می‌کنیم تا ضمن احتیاط در رانندگی و اجتنال از اتراق کردن در حاشیه رودخانه و مسیل ها، از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و کشاورزان نیز اقدام به محکم کرده سازه‌های سبک خود کنند.

بهروزی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۴ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.