سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در افزایش تجارت چقدر موثر خواهد بود؟

معاون سازمان توسعه و تجارت گفت: بیش از ۷۰۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران جانمایی کرده ایم.

در میز اقتصادی امروز در خصوص نمایشگاه توسعه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور آقای قنادزاده معاون سازمان توسعه و تجارت و آقای عابدی رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی بحث و گفت و گو شد.

سوال: در خصوص نمایشگاه بفرمایید؟

قنادزاده: بیش از ۷۰۰ شرکت ایرانی را در نمایشگاه جانمایی کرده ایم که البته این بخشی از ظرفیت ما است محدودیت مکانی داشته ایم میزان صادرات شرکت‌ها را بررسی و شرکت‌های موفق را انتخاب کردیم.

سوال: آیا بررسی شرکت ها برای حضور در نمایشگاه بر اساس نیازهای بازار هدف است؟

قنادزاده: عنوان نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران است بله تمام موارد بررسی شد و سعی کردیم ظرفیت‌ها شناسایی شود.

سوال: اهمیت نمایشگاه چیست؟

عابدی: پنجمین نمایشگاه بعد از سال‌ها توقف برگزار می‌شود، یک آغاز جدید برای معرفی است این را باید بپذیریم که قطعا بخشی از توانمندی‌ها را معرفی می‌کنیم که سال آینده قطعا با قدرت بیشتری پیش خواهیم رفت در این نمایشگاه ۴ اتاق مشترک مشارکت داشته اند.

سوال: اهمیت این نمایشگاه از نظر شما چیست؟

قنادزاده: قطعا ادامه این نمایشگاه از برنامه‌های ماست، بیش از ۶۵ شرکت مشارکت داشته اند. هزار و ۲۰۰ تاجر با کیفیت در این‌نمایشگاه شرکت کرده اند پیش بینی این است سال آینده این‌نمایشگاه پررنگ‌تر شود.

سوال: در خصوص صنعت‌های حاضر در نمایشگاه بفرمایید؟

قنادزاده: باید سبد صادراتی کشور متنوع شود یک سالن پتروشیمی داریم و ۱۱ سالن دیگر حول صنعت‌های دیگر است.

سوال: چقدر در تجارت و صادرات ما این نمایشگاه اثر گذار خواهد بود؟
قنادزاده: قطعا این قبیل نشست‌های تجار موثر در تجارت خواهد بود.

سوال: این نمایشگاه چقدر ظرفیت ایجاد می‌کند؟

عابدی: افزایش صادرات یک پیش زمینه‌های را نیازمند است و باید موانعی رفع شود این نمایشگاه یک آغاز است. ظرفیت کشور‌های ما بیش از عدد‌های اعلامی است. ما باید نقل و انتقال پولی، لجستیک و ... را مرتفع کنیم شرکت‌های کوچک و متوسط نیازمند حمایت هستند کشوری که می‌خواهد توسعه پیدا کند نیازمند حمایت از بخش‌های کوچک است.

سوال: چه موانعی برای صادرات و تجارت وجود دارد؟

عابدی: موانع بانکی و بیمه‌های تجاری باید مرتفع شود. شرکت‌های کوچک به خدمت بازاریابی نیازمند هستند. ثبات اقتصادی به تولید کننده و صادرکنندگان این اجازه را می‌دهند که برای تولید برنامه ریزی کند.

سوال: نظر شما چیست؟

قنادزاده:  یکسری فعالیت‌های نیازمند ایجاد زیر ساخت است که این نمایشگاه از این قبیل است ۴۰ رویداد نمایشگاهی بین المللی وجود دارد که درحال برنامه ریز برای حضور در آن هستیم. امروز بیش از ۲۰ رایزن مستقر در کشور‌های هدف داریم. همچنین بیش از ۴۰ مرکز تجاری را مجوز داده ایم که این‌ها از جمله اقدامات حمایتی هستند. مناسبات بانکی را هم در خصوص برگشت ارز شروع کردیم پیمان‌های پولی را فعال کردیم که بسیار در این زمینه جای کار وجود دارد. دست یاری به سمت بخش خصوصی دراز می‌کنیم.

سوال: اکنون چند شرکت مدیریت صادراتی داریم؟

قنادزاده: این شرکت‌ها واقعا بر اساس اصولی شکل نگرفته بودند، به همین جهت با شرکت‌های زیادی مواجه بودیم. در ابتدا باید تعریف درستی از این شرکت‌ها ایجاد شود. بعد باید این شرکت‌ها آموزش ببینند در حال اقداتی در این حوزه هستیم.

سوال: چه اقداماتی برای تقویت قابلیت صادراتی کشور باید شکل گیرد؟
عابدی: جنگ روسیه و اوکراین و قرارداد اتحادیه اوراسیا یک ظرفیت چندین برابری را برای ما ایجاد کرد صادرات باید کم ریسک و پربازده باشد که باید موانع رفع شود مورد دیگر موانع بحث لجستیک و پایانه‌های مرزی است که باید این موارد رفع شود مورد دیگر بحث تعهدنامه ارزی است.

سوال: نظر شما چیست؟
قنادزاده: تمام دفاتر منطقه‌ای را مکلف کردیم‌ که مطالعه زیادی بر روی سبد صادراتی کشور داشته باشند تا اولویت‌های اصلی شناسایی شود برنامه مختلفی در این بخش داریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.