سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۳۵۰ مدرسه در حال احداث در استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از در حال اجرا بودن ۳۵۰ طرح مدرسه‌سازی در استان خبر داد.

کلام الله صفری امروز در همایش تجلیل از معلمان برتر و نمونه خلخال و گرامیداشت هفته معلم گفت: بر اساس بررسی‌های جدید اداره کل آموزش و پرورش اردبیل بیش از ۲۵۰ مدرسه کانکسی دراستان اردبیل وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به اینکه پارسال ۴۲۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان اختصاص یافت، می گوید: ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر از معلمان این استان از این طرح بهره مند شده اند و باقیمانده معلمان نیز با توجه به باز شدن سامانه و تمدید مهلت ثبت نام ، با ارائه مدارک در اردیبهشت ماه امسال موفق به ثبت نام شدند و به زودی از مزایای رتبه بندی بهره‌مند خواهند شد.

به گفته او، در اجرای طرح نهضت مدرسه‌سازی در استان اردبیل مناطق محروم استان همچون شهرستان خلخال در اولویت بوده و تلاش می‌کنیم مناطق محروم و کم برخوردار از مدارس مستحکم و با تجهیزات کافی بهره‌مند شوند.

صفری گفت: انتظار از طبقه فرهنگی نگاه واقع بینانه به وضعیت موجود معلمان است و بویژه پس از بیانات مقام معظم رهبری در جمع معلمان و تاکید بر حفظ این جایگاه از سوی احاد مختلف مردم، اداره کل آموزش و پرورش استان برای ارتقای جایگاه معلمی اهتمام دارد و انتظار می رود سایر دستگاههای اجرایی و اقشار مختلف جامعه هم برای حفظ این جایگاه تلاش کنند.

او می گوید: با به کارگیری معلمان غیربومی در مناطق آموزش و پرورش استان مخالف هستیم و معتقدیم با جذب معلمان غیربومی، در طول کمتر از یک سال با پیشنهاد انتقال معلمان غیربومی به محل زادگاه و سکونت خود مواجه خواهیم شد بنابراین از بکارگیری و جذب معلمان غیربومی خودداری می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: شهرستان خلخال به عنوان پایلوت اجرای امتحانات پایان فصل هوشمند و الکترونیک و تصحیح اوراق به صورت کشوری انتخاب شده است و امیدواریم با همت وزارتخانه از تخلفات کنکور جلوگیری و مافیای کنکور برچیده شود.

صفری با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش وپرورش استان اردبیل از جذب ۷۸۵ معلم در مقاطع ابتدایی و متوسطه و همچنین معلمان پرورشی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.