سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گله مندی پزشکان خانواده استان فارس از پرداخت سرانه سالیانه

پزشکان خانواده استان فارس درخصوص پرداخت سرانه سالیانه و اجرای طرح سلامت خانواده گله‌مند هستند و مقابل دانشگاه علوم پزشکی شیراز تجمع کردند.

تعدادی از پزشکان خانواده استان فارس از پرداخت سرانه سالیانه و اجرای طرح سلامت خانواده گلایه داشتند و به همین علت مقابل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تجمع کردند. 

یکی از این پزشکان گفت: عمده مشکلی که در بحث پزشک خانواده وجود دارد تطابق نداشتن سرانه با تورم و افزایش هزینه‌های روزمره پزشکان است. 

یکی دیگر از این پزشکان خانواده بیان کرد: ایراد طرح این است که سرانه پزشک خانواده کم است و پزشکان نمی‌توانند با این سرانه و حتی ۲ برابر آن به خدمت ادامه دهند.

پزشک دیگر اظهار کرد: اگر سرانه‌ای اعلام می‌شود حداقل ۲ تا ۳ هزار تومان پائین‌تر از آن تصویب می‌شود.

یکی دیگر از این پزشکان گفت: معاونت بهداشتی ۱۶ هزار تومان سرانه پیشنهاد داده بود، ولی شورای عالی بیمه آن را به ۱۲ هزار تومان رسانده بود.

یکی از پزشکان می‌گوید: با توجه به تورم حقوق ما را اضافه کنید. 

عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز دراین باره اظهار کرد: درخصوص سرانه، شورای عالی بیمه تصمیم گیری می‌کند و این اعتراض و گلایه باید به شورای عالی بیمه کشور شود.

اعتراض دیگر پزشکان خانواده استان به طرح جدید وزارت بهداشت یا همان طرح سلامت خانواده است.

یکی از پزشکان دراین باره گفت: در طرحی که وزارت بهداشت می‌خواهد پیاده کند نه به دیدگاه‌های علمی توجه می‌کنند نه به دیدگاه‌های قانونگذاران و نه به اسناد بالادستی نظام توجه می‌شود.

پزشک دیگر بیان کرد: تصمیم گرفته اند که ماما‌ها و مراقبان سلامت را جایگزین پزشک خانواده کنند. مگر چه ایرادی از پزشک خانواده بوده که چنین تصمیمی گرفته شده است؟

دکتر رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره طرح جدید وزارت بهداشت اظهار کرد: طرح پزشک خانواده با هماهنگی وزارت بهداشت به نفع مردم و پزشکان اصلاح می‌شود.

او ادامه داد: در طرحی که به وزارت بهداشت و درمان پیشنهاد شده هیچ اتفاقی برای پزشک رخ نمی‌دهد.

رضائیان زاده درخصوص طرح جدید وزارت بهداشت تصریح کرد: هدف این طرح، پیشگیری از بیماری است که با محوریت مراقبان سلامت انجام می‌شود.

او ادامه داد: در این طرح، نگاه این است که هر هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت داشته باشد، اما مراقب سلامت، محله محور است یعنی مراقبان دقیقا در کنار خانه‌های افراد قرار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.