سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در کردستان

بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، شهرستان های دهگلان و بیجار در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (۱۵ اردیبهشت ماه جاری)، در استان کردستان، شهرستان های دهگلان و بیجار دارای رنگ زرد (نسبتا پرخطر) وبقیه شهرستان‌ها آبی رنگ (بی خطر) هستند.

 دکتر بهرام کندایی گفت: با توجه به رنگ بندی اخیر، دهگلان از رنگ بندی آبی به زرد و سنندج از رنگ زرد به آبی تغییر پیدا کرده و بنابراین دهگلان و بیجار دو شهرستان دارای رنگ زرد کرونایی و بانه، دیواندره، سروآباد، سنندج، سقز، قروه، کامیاران و مریوان آبی رنگ (بی خطر) هستند.

او با توضیح وضعیت رنگ بندی کشور بر طبق آخرین نقشه کرونایی (۱۵ اردیبهشت ماه جاری) گفت: بر این اساس تعداد ۰ شهرستان وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، ۱۱ شهرستان وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۱۴۶ شهرستان وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و ۲۹۱ شهرستان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفته‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیماران دارای علایم تنفسی را به قرنطینه در منزل و جداسازی از سایر افراد خانواده توصیه نمود و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی از قبیل پرهیز از دست دادن و روبوسی در میهمانی ها، بهبود تهویه منازل، استفاده از ماسک در تجمعات و مکان‌های سربسته، تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سالی که بیش از ۶ ماه از تزریق دوز قبلی آنان گذشته باشد و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای شامل بیماران قلبی، کلیوی، کبدی، تنفسی، دیابت، فشارخون و صعب الاعلاج و نیز ضعف سیستم ایمنی در پیشگیری از این بیماری موثر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.