سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدس سیاه محصولی اقتصادی و کم آبخواه

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان یزد گفت: عدس سیاه با توجه به زمان کاشت و کوتاهی زمان داشت می‌تواند جایگاه خوبی در الگوی کشت گیاهان کم آبخواه استان یزد داشته باشد.

جواد پور مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان یزد اظهار داشت: عدس سیاه از گونه‌های گیاهی تیره بقولات است وبه دلیل آهن و پروتئین بسیار زیاد در تغذیه کودکان کاربرد فراوانی داشته و می‌تواند در رژیم غذایی کودکان، زنان و اشخاص گیاه خوار قرار گیرد.

او با بیان اینکه کاشت این محصول در بهمن ماه و برداشت آن در خردادماه است، تصریح کرد: باتوجه به زمان کاشت و کوتاهی زمان داشت، این محصول می‌تواند در الگوی کشت گیاهان کم آبخواه استان جایگاه خوبی داشته باشد.

جواد پور با اشاره به اینکه حدود ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال جاری زیر کشت این گیاه ارزشمند قرار گرفته، ذکر کرد: از هر هکتار سطح زیر کشت عدس سیاه، ۱ تا ۱.۵ تن محصول قابل برداشت است و با توجه به قیمت مناسبش می‌تواند برای کشاورزان مقرون بصرفه باشد. به گفته او، عدس سیاه در بخش آسفیج بهاباد، روستا‌های آسفیج، وحدت آباد، جنت، جلیل آباد، ده جمال و کمکوئیه کشت می‌شود.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان یزد افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است سطح زیر کشت این محصول افزایش و به عنوان الگوی کشت محصولات کم آبخواه و زراعی استان معرفی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.