سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمانیه:

سند توسعه علمی فارس با هم افزایی تدوین شود

استاندار فارس گفت: در تدوین سند توسعه علمی استان به هم افزایی، پرهیز از توجه به علوم غیرنافع و ایجاد زمینه شکوفایی استعداد افراد توجه شود.

محمدهادی ایمانیه در جلسه ارائه گزارش پیشرفت تدوین سند توسعه علم، فناوری و نوآوری فارس در شیراز، یکی از اهداف تدوین این سند را هم افزایی مراکز آموزشی دانست و گفت: استفاده از امکانات یکدیگر در حوزه‌های مختلف از جمله نیروی انسانی، مسائل مالی و تجهیزات منجر به پیشرفت استان و استفاده بهینه از امکانات مراکز علمی و دانشگاه ها خواهد شد.

او گفت: در مسیر تدوین سند، نیازها، امکانات، شرایط، ضوابط و مسائل مرتبط با همه نهادها، دستگاه‌ها، مراکز علمی، آموزشی، تربیتی مد نظر قرار گیرد چرا که پس از تدوین این سند همه موظفند در مسیر اجرای آن قدم بردارند.

استاندار فارس، عدم پرداختن به علم و پژوهش‌های غیر نافع را از دیگر از اهداف تدوین این سند بیان کرد و گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، باید از تدریس علوم غیرنافع پرهیز و همه نگاه‌ها به سوی مسائل کاربردی و ریشه‌ای معطوف شود.

ایمانیه بر لزوم مدیریت تعداد دانشجو در رشته‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پس از تدوین برنامه توسعه علمی استان و ارائه برش‌های آن، مراکز علمی، آموزشی و حوزه‌های علمیه باید در حوزه جذب افراد و تربیت و دانش ایشان متناسب با محیط کار اقدام کنند.

او، ارتقاء کیفیت و به روز شدن هر یک از علوم را هدف دیگر تدوین سند توسعه علمی دانست و گفت: کیفیت بالا و به روز بودن مطالب در زمان تدریس، سطح دانش، نگرش و اهداف پیش روی دانش آموختگان را به سوی نکات مثبت تغییر می‌دهد.

استاندار فارس، تقویت هویت ملی دانش آموختگان را از دیگر مسائل مهم و قابل توجه در تدوین این سند دانست و گفت: چگونگی بروز خلاقیت افراد و هموار کردن مسیر شکوفایی استعدادهای آنان نیازمند برنامه ریزی جامع و توجه به جزئیات است که در تدوین این سند باید به آن توجه شود.

ایمانیه گفت: باید با هم افزایی با کارگروه‌های اتاق فکر استانداری که در حوزه‌های فناوری فعال هستند، علاوه بر جلوگیری از موازی‌کاری، به حصول نتایج متمرکز و شاخص کمک شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.