سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشن روز ماما در کوهبنان

به مناسبت روز جهانی ماما، جشن ویژه‌ای به همین مناسبت با حضور فرماندار کوهبنان و تعدادی از ماما‌ی این شهرستان در محل سالن سینما برگزار شد.

توکلی فرماندار کوهبنان در این مراسم با تبریک روز جهانی ماما گفت: مامایی یک کار ارزشمند و قابل تحسین است و فعالان این حوزه وظیفه بزرگی در قبال جامعه دارند.

او افزود: ویژگی ارزشمندی که کار مامایی دارد به دوجهت قابل عنوان است که اولین آن جهادی بودن و دخیل بودن در کار درمان و دیگری وظیفه‌ایست که مقام معظم رهبری در بحث افزایش جمعیت به آن اشاره دارد و با این موضوع در ارتباط است.

توکلی با اشاره به موضوع جوانی جمعیت تصریح کرد: متاسفانه در میان نخبگان جامعه فرهنگ تک فرزندی رواج یافته و این یک عیب بزرگ برای جامعه شیعه و مسلمان است و در این زمینه باید آگاهی بخشی و فرهنگ سازی شود.

او بیان کرد: در خصوص این موضوع برخی از کشور‌های توسعه یافته هم دچار این معضل بودند که با برنامه ریزی و برقراری طرح‌های تشویقی از این بحران عبور کردند.

فرماندار کوهبنان با اعلام اینکه ایران کشوری در حال توسعه است، افزود: در آینده به جمعیت جوان نیاز داریم تا از حضور اتباع و بیگانگان بی‌نیاز باشیم که با کمبود نیروی کار و کارگر مواجه نشویم.

تو کلی گفت: همه ما در این امر وظیفه داریم تا آگاهی بخشی کنیم و بر این موضوع که بار تعدد فرزند همیشه مادی نیست و بعد رفاه و آرامش را در خانواده جاری می‌سازد، صحه بگذاریم.

او بیان کرد: در خانواده‌های تک فرزندی شاهد مشکلات زیادی برای فرزند هستیم که از جمله آن می‌توان به سنگینی باری که بر دوش فرزند گذاشته می‌شود تا توقعات والدین خود را به تنهایی به عرصه ظهور برساند اشاره کرد که در نهایت موجب افسردگی و گا‌ها نابودی فرزند خواهد شد.

در پایان این مراسم از تعدادی از ماما‌ی این شهرستان با اهدای هدیه و لوح قدردانی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.