سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبیب اسیود عامل اصلی حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح اهواز اعدام شد

حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۷ به اجرا درآمد.

حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۷ که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان شد، صبح امروز -شنبه ۱۶ اردیبهشت- به اجرا درآمد.

«حبیب فرج الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه طلب «حرکةالنضال»، چندین عملیات تروریستی را در ایران اجرا و طراحی و از این طریق تعدادی از افراد بی‌گناه از جمله زنان و کودکان ایرانی را قربانی کرده بود.

 اداره گروهک تروریستی و تجزیه طلب حرکةالنضال

اسیود از سال ۱۳۸۴ (۲۰۰۵) سرکردگی گروهک تروریستی حرکةالنضال را تحت حمایت چندین سرویس جاسوسی از جمله موساد و ساپو (سرویس جاسوسی کشور سوئد) و بعضی کشور‌های منطقه برعهده گرفت. در نتیجه اقدامات تروریستی و خونبار این گروهک به سرکردگی حبیب اسیود، بیش از ۴۵۰ نفر از شهروندان ایرانی شهید یا مجروح شده‌اند.

 

اقدامات تروریستی گروهک حرکةالنضال در ایران 

حمله تروریستی به رژه نیرو‌های نظامی و انتظامی در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۹۷ در شهر اهواز و کشتار بی رحمانه شهروندان مظلوم و بی‌گناه خوزستانی، توسط عناصر همین گروهک تروریستی انجام شد که اعضای این گروهک تروریستی رسما مسئولیت آن را بر عهده گرفتند.

بیشترین تمرکز و فعالیت‌های این گروهک تروریستی بر روی عملیات‌های تخریبی، ترور و بمب گذاری در منطقه جنوب غرب ایران به خصوص استان خوزستان، تلاش برای ناامن سازی این استان و در نهایت، ترغیب برای جداسازی آن از ایران بوده است.

گروهک تروریستی حرکةالنضال به سرکردگی فرج الله چعب عملیات‌های تروریستی مختلفی را برنامه ریزی و اجرا کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی (سازمان برنامه و بودجه) خوزستان در سال ۸۴، عملیات بمب‌گذاری اداره مسکن و شهرسازی اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در اداره محیط‌زیست اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در خطوط انتقال نفت خوزستان، بمب‌گذاری در محور انتقال نفت اهواز-آبادان-ماهشهر، بمب‌گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان در سال ۸۴، برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در دادگستری اهواز و حمله تروریستی به رژه نیرو‌های نظامی و انتظامی در ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۷ در اهواز اشاره کرد.

بمب‌گذاری در بانک سامان اهواز در سال ۸۴، حمله مسلحانه به تاسیسات پمپاژ آب در یکی از روستا‌های شوشتر در سال ۸۸، ترور یکی از شهروندان در یکی از روستا‌های شوشتر در سال ۸۸ و به رگبار بستن وی و به آتش کشیدن خودروی شخصی او از جمله دیگر اقدامات تروریستی است که این گروهک تروریستی به سرکردگی چعب مرتکب شده است.

آبان ماه ۱۳۹۹ بود که حبیب فرج الله چعب توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشور ترکیه دستگیر شد.

برگزاری ۸ جلسه دادگاه برای رسیدگی به اقدامات تروریستی حبیب فرج الله چعب 

پس از دستگیری متهم، تکمیل تحقیقات و نهایتاً صدور کیفرخواست، جلسات متعدد دادگاه با حضور متهم، وکلای وی و شکات و خانواده شهدای ترور برگزار شد.

۵ جلسه از جلسات دادگاه سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال در سال ۱۴۰۰ و ۳ جلسه از آن در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

براساس کیفرخواست صادره، حبیب فرج الله چعب به افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی گروهکی به نام حرکة النضال العربی لتحریرالاحواز و طراحی و اجرای عملیات تروریستی و تخریب اموال عمومی که از طریق عملیات‌های گوناگون آن‌ها را انجام داده، متهم شد.

ارتباط چعب با سرویس اطلاعاتی موساد و سازمان سیا و ساپو

حبیب اسیود سرکرده گروه تروریستی حرکةالنضال که پیش از دستگیری ساکن کشور سوئد بود، با صراحت در دادگاه بر حضور آزادانه و طراحی برای عملیات‌های تروریستی علیه ایران، در این کشور و سایر کشور‌های غربی تاکید کرده است. 

او در مدتی که در کشور سوئد زندگی می‌کرد تحت حمایت چتر امنیتی سرویس جاسوسی این کشور (ساپو) قرار داشت.

وی در تحقیقات قانونی در مراحل رسیدگی به پرونده در توضیح ارتباطات خود با سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی، به ارتباط با شخصیت‌های برجسته در سرویس اطلاعاتی موساد و سازمان سیا اقرار کرده و از ارتباط نزدیک با آن‌ها پرده برداشته بود. 

بر اساس اقاریر چعب، متهم درخصوص چت‌هایش با خانمی بنام منال مسلمی (تبعه بلژیک) که از وی کشف شده، اقرار کرده که منال مسلمی تمام ارتباط‌ها را با رژیم صهیونیستی ترتیب می‌داده است. شخصی به نام امیرا که فردی صهیونیستی ساکن آمریکا و اسرائیل است، به عنوان وکیل، کار‌های به اصطلاح حقوق بشری گروهک تروریستی حرکةالنضال را انجام می‌داد.

حبیب اسیود همچنین به ارتباط خود از سال ۲۰۰۹ میلادی و دیدار با ۲ نفر از افراد سازمان جاسوسی آمریکا اقرار کرده بود.

اقدامات گروهک تروریستی حرکة النضال برای برای شکل‌گیری فرقه تکفیری در خوزستان 

بر اساس اقاریر متهم، وی برای شکل‌گیری فرقه تکفیری در خوزستان اقدامات متعددی را انجام داده و عناصر گروه حرکةالنضال از سال ۷۵ بدنبال جذب مردم منطقه به فرقه‌های تکفیری بوده‌اند.

متهم در دادگاه صراحتا اقرار کرده است که ترویج تکفیری گری ناشی از تصمیم اتاق فکر آن‌ها در یکی از کشور‌های منطقه بوده است.

اسیود همچنین به ارتباط خود و گروهک تروریستی تحت امرش با داعش نیز اقرار و آن را تشریح کرده است.

سرانجام دادگاه با توجه به ادله و امارات موجود در پرونده و اقرار صریح متهم، بزهکاری وی را محرز و مسلم دانست و فرج الله چعب را به اعدام محکوم کرد.

در تمامی مراحل رسیدگی قضایی به اتهامات حبیب فرج الله چعب، یعنی از زمان صدور قرار بازداشت و انجام تحقیقات از متهم و رسیدگی در دادگاه و صدور حکم، «حق دادرسی عادلانه» در چهارچوب قوانین و مقررات داخلی و همچنین هنجار‌های بین المللی رعایت شد. در این چارچوب، اصولی همچون «حضور متهم در دادگاه و دفاع از خود، رسیدگی عادلانه و منصفانه، رعایت اصل برائت، استقلال قضات، حق دسترسی به وکیل، تفهیم اتهامات، دسترسی متهم و وکیل وی به ادله و مدارک موجود در پرونده و ...» مورد توجّه و رعایت ضابطین و مقامات قضایی بوده است.

 تایید حکم حبیب فرج الله چعب در دیوان عالی کشور 

پس از فرجام‌خواهی وکلای متهم، پرونده مجددا در دیوان عالی کشور مورد بررسی‌های همه جانبه و دقیق حقوقی و قضایی قرار گرفت.

۲۱ اسفند ماه سال ۱۴۰۱، دیوان عالی کشور پس از این بررسی‌ها در رای خود اعلام کرد: «رای دادگاه با توجه به اوراق پرونده و استدلال قضات شعبه منطبق با موازین قانونی و شرعی صادر شده است و اعمال ارتکابی محکوم علیه با بزه سردستگی گروه باغی موضوع مواد ۱۳۰ و ۲۸۷ قانون مجازات اسلامی انطباق دارد؛ علیهذا باستناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری دادنامه فرجام خواسته تایید و ابرام می‌‎شود».

در نهایت حکم اعدام حبیب فرج الله چعب به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل و اداره و سرکردگی گروه باغی به نام حرکة النضال و طراحی و اجرای عملیات‌های تروریستی متعدد در استان خوزستان صبح امروز اجرا و وی به دار مجازات آویخته شد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
مرگ بر منافق.مرگ بر تروریست.مرگ بر غربگدا
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
مرگ بر ضد حجاب، مرگ بر ضد انقلاب ، مرگ بر خوارجی ها ، مرگ بر رای بی رایها ، مرگ بر کسانی که از روی شهوت رای میدهند
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
چه روز خوبی...هورااااا
علی*
۰۷:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی خوب شد
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا رو شکر.
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینجا ایرانه با مردمی مسلمان و اقلیتهای مذهبی که کنار هم زندگی می کنن و عده ای داعشی و وحشی به خون ما تشنه اند، اونهایی که منفی دادن و واقعا دادن خیلی منفی اند و معلومه که خوی وحشی گری دارن .
مبارز _ شهید جهان آرا
۰۰:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
اسود چعلب ملعبه ی ملعون به درک واصل شد.
ای کاش به جای طناب ملایم دار ، با تبر کُندِ زنگ زده گردن زده می شد. تا زمان مرگ ، کمی از درد و رنج مردم بی گناه را بچشد.
باید پوست این عرب مارمولک را با کاه پر کنیم و بر دروازه ی خوزستان آویزان کنیم ، درس عبرت برای سایر حرامیان
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
اوسیوند
یا
اسیوند
طایفه ای لر زبان در استان خوزستان هستند.
همه شون با غیرت و با معرفت اند.
نمیدونم این یدونه چرا اینجوری شد!
خائن از آب در اومد...!
احتمالأ از این طایفه محترم، فقط اسمشو یدک میکشه!
شاید هم، ریشه و اصل نسب اش، خارجی باشند...
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام
ایشون فرج الله چعب هست و اسم پدرش اسیود بود
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بنویس به درک واصل شد رفت جهنم
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
آخ جووون اعدام. اعدام خیلی خوبه. همه را اعدام کنین لطفا
مبارز
۰۰:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
منتظریم برگردی ایران ، حیفه اولین اعدامی نباشی لاشی
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
قاتلهای احمق و داعشی رو اعدام میکنن. چرا تو خوشت اومده؟ مگه تو هم...؟
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
الحمدلله
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
قوه قضائیه تشکر تشکر تشکر
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تف تو گورت
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
حالا برو در قعر جهنم برای همیشه کیف کن تا بدانی نتیجه مزدوری برای بیگانگان و خیانت به کشور و ملت خود چیست.
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا اینقد دیر!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۰ تير ۱۴۰۲
به هرحال هم جرمش سنگین بود و هم اطلاعات زیادی داشت
مریم
۲۰:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا رو شکر سگی از سگهای زنجیری استکبار سقط شد الحمد الله
فلفل
۲۰:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
جنایتکار به سزای خود رسید. عاقبت جنایت قتل،اعدام است.
علی
۲۰:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینجا خانه و سرزمین همه ماست چه بختیاری ،چه فارس و چه عرب و چه بندری و چه شوشتری و دزفولی کشورمان ایران عزیز خانه بزرگ همه مان است تکه تکه خواهیم کرد هر آنکه این خانه را تکه تکه و کوچک بخواهد
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مطمئن هستید که این بابا متهم اصلی هست اگر متهم سوری بود عواقب آن خطرناک ملت بیچاره را سپر بلای کار احمقانه خود نکنید
ناشناس
۰۷:۰۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
مثل اینکه حالت خوب نیست.
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
متهمان اصلی دولت های خارجی هستن
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
شیطان مجسم به درک اسفل سافلین واصل شد
مهدی
۱۸:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
آن قدر دست دست میکنید ودیر حکم رو اجرا میکنید که نسل عوض میشه ودر زمان اعدام مجبورید ساعتها برنامه بسازید که مردم شاید بفهمند که ایشان کیه.
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیر
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
عاقبت مزدوران دشمنان ملت ایران
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
رفت به جهنم
ALI
۱۷:۲۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینکه این عوضی اغدام شد دمتون گرم.اما قوه قضا کجایید دارید چکار می کنید و یک چنین پرونده ای را اینقدر طولش دادین که چی هر بچه ای میدونست بعد از این اعتراف این عوضی حکمش اعدامه چرا اینقدر طولش میدید بعد شعار میدید داریم پرونده ها را زود رسیدگی می کنیم تا انباشته نشند.
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
مخالف تخلیه اطلاعاتی و رعایت قانون و عدالت هستی؟
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تروریست‌های مخالف جمهوری اسلامی بدانند یا باید مرگ خودخواسته را انتخاب کنند ویا بدست نیروهای وفادار انقلاب حکم مرگشان اجرا خواهد شد
زاگرسیان
۱۶:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سزای تجزیه طلب و آنانکه مردم و کشور را تکه تکه میخواهند همین است و جز این نیست
اعدام برای این تروریستها هم کم بود
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
کثافت مزدور مظلوم کش به درک واصل شد .
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
کاش قره حسنلو رو هم اعدام میکردن ولی خون عجمیان شهید عزیز پایمال شد
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیر
تازه دونفر اعدام شدن
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه حیوان کم شد
مبارز
۰۰:۲۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
از باغ وحش اروپا
کمیل
۱۶:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مو کاشته بود ؟
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
به درک واصل شد
خدا عذابشو زیاد کنه
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
ما که رفتیم خانه خدا کربلا سوریه لب مرز همجامون گشتن بازرسی کردن این چجوری از مرز عبور کرده رفته ترکیه خدایا ما که پدرومون در اومده تا رفتیم اومدیم
ایرانیومU-238.03
۱۶:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سگ دست آموز رژیم صهیونیستی اعدام شد. الهی شکر. تا باد چنین بادا. مرحبا. اهلا و سهلا.
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر کی ندونه میگی چه آدم مظلومیو میخوان اعدام کنن
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
پس فیلم اعدام این نجاست کجاست؟
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
ای کاش این شخص را مستقیم اعدام نمی کردید حداقل 5سال هرروز روش واکسن وداروهای دانش بنیان را امتحان می کردید مثل یک موش آزمایشگاهی وبعد از اینکه به انواع و اقسام بیماری ها مبتلا شد هرروز ازپا یک سانت از اندامش را در اسید حل می کردید بدونه اینکه بمیرد تا به زیر نافش برسد وبعد می انداختید جلوی کفتار ها تا خورده شود وسپس توسط کفتار ها ریده شود تا نه قبری داشته باشد ونه یادی
مبارز
۰۰:۲۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
هرچند محاله ، ولی خیلی باحاله
دمت گرم
آفرین
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
اسلام واقعی مخالفه
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام،لعنت خدا بر تو همدستان تو و امسال تو وگروه تو لهجه نعص تو لعنت خدا بر خائنین داخلی و خارجی ،لعنت خدا بر داعشی ها و تکفیری ها ،ولعنت خدا بر فتنه گران داخلی و خارجی لعنت خدا بر آشوب گران داخلی و خراجی ،ولعنت خدا بر دزد ارازل اوباش ومتجاوز گر ولعنت خدا بر اختلاس گران ودزدان بیت المال.
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
لعنت خدا بر رای کنسرتی ها و رای بی رای ها و امثالهم
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نام خدا
لعنت بر همه ی ظالمان دنیا،بویژه شیطان.
ان شاءالله خداوند متعال ریشه همشون رو بخشکونه.
الحمدلله رب العالمین.
حمید
۱۵:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
چقدر راحت از کشتن حرف میزد. فدای سر همه ایرانیها شد. بی شرف ... از اون بیشرفتر هم منفی دهندگانند. بمیرید یه سری آشغال و انگل جامعه مرگ بر مخالفین جمهوری اسلامی ایران
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
چه دلیلی دارد عکس با ریش و پشم انتخاب می کنید
علیرضا
۱۵:۰۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اسفل سافلین جایگاهت است ای تروریست قاتل و اینم همفکرانت بدونن سرنوشت همه شما خسر دنیا والاخره است .مرگ بر همه تروریستهای تجزیه طلب
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سقطت شد اشغال ممنونیم از دولت ورئیس قوه قضائیه هرکس قصد تعدی به کشورمان را داشت مهلتش ندید
احمد
۱۴:۴۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
الحمدالله
دریاچه بختگان خشک
۱۳:۴۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدایش اینو باید همون فرداش اعدامش میکردین نه چندین سال ازش بگذره
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تخلیه اطلاعاتی و رعایت قانون چی؟
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر تو را هم انموقع می‌گرفتند و به تو مشکوک میشدند همان موقع چنان التماسی میکردی که نگو پس لطفا چرند نگو و خود قوه قضاییه مسیر قانونی را میگذراند
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این منفی ها را شناسایی کنید .اینها ایرانی نیستند بلکه اینها از غربی‌ها زاده شده اند و بیشترشان دشمنان مردم مظلوم ایرانند .حتما که نباید تا مردم را بکشند تا دستگیر شوند اینها دارای عقاید ضد بشری و خطرناک هستند.
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا لعنتش کنه همکارانش چی اونا دستگیرشدند چرا دوسال طول کشید تا اعدام بشه بابک زنجانی چی اعدام میشه یانه
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اولا برای تخلیه اطلاعاتی طول کشید دوما باید پولای بابک از خارج برگرده
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید تخلیه اطلاعاتی می‌شد با محاکمه
در ضمن پول‌های خارج بابک باید برگرده
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
یکی یکی عجله نکن بی مزه
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا اینقدر طولش میدهید
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تخلیه اطلاعاتی
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تخلیه اطلاعاتی و محاکمه
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تخلیه اطلاعاتی و محاکمه و دیگر مراحل
عبدالمجید سجادیان
۱۳:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
حقش بود اعدام شود .
کشتن انسانها بیگناه جرمی نا بخشنودی می باشد
هرکس می تواند منتقد حکومت باشد ولی حق ندارد برای رسیدن به مقصود خود اقدام به ترور وکشتن مردم ونیروهای امنیتی ونا امنی ایجاد کند درکشور.
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
ایشون تجزیه طلب بود و با اصل ابران مشکل داشت نه فقط حکومت
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام
ایشون با جغرافیای ایران مشکل داشت و می‌خواست تجزیه اش کند
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
جالبه آونی که کشته باید اعدام بشه وگرنه عامل اصلی سقوط هواپیما هم باید اعدام بشه
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
فرق بین عمدا کشتن و تجزیه طلبی و تروریست با وطن پرستی که قصد دفاع داشت ولی همه زمان و زمین از بخت بد خلاف آرزویش شد ،یک وطن پرست را با تروریست و تجزیه طلب مقایسه نکن
سازمان هواپیمایی نباید اجازه پرواز میداد
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بین عمد آدم کشتن وافتخار کردن به اون با غیر عمد آدم کشتن و از شدت ناراحتی یکساله تمام موهات سفید بشه و پیر بشی خیلی فرق هست
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
باشگاه جان دمت مثل همیشه خیلی گرم
عجب خبری رفتی
ملعون وحشی رفت به جهنم‌
خدایا شکرت برای زندگی در کشوری که امنیتش زبان زد دنیاست
دم همه‌ی نیروهای امنیتی در هر رسته و مقامی گرم
بهترین سلامها و درودهای خداوند متعال به روح بلند شهدای جوانمرد و با غیرت و شجاع این مرز و بوم‌
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
حقش بود
درود بر قوه محترم قضاییه
ه
۱۲:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این موجود کثیف را نباید براحتی اعدام کرد باید با انواع شکنجه ها در سالهای طولانی زجرکش کرد این هم کم است که پس از سقط شدن برزخ ندارد مستقیم به جهنم ابدی و آنجا عذاب اصلی و عادلانه و نه لحظه ای که همیشگی متحمل می شود اینها که در شمار بشریت نباید بحساب آورد که ننگ دیگر موجودات هم هستند .
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اسلام مخالف شکنجه و زجر است
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا تجزیه طلب و تروریست موجودی پت و نجس است و میبایست تکه تکه میشد
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اسلام واقعی مخالف کارهای شماهاست
م.ح
۱۱:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این حیوون کثیف و نجس رو نباید راحت اعدام میکردن.باید زجرش میدادن. باید ذره ذره میمرد.
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این را بذار به عهده خداوند قهار جبار ، ما حق افراط نداریم و چشم در برابر چشم در توان ما است نه کینه ای بودن سلاخی کردن و مثله کردن که کار حیوانات است نه کار مسلمانی که به عدالت خداوند معتقد است.
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
پناه بر خدا از مکر نفس تربیت و مهار نشده ،پناه بر خدا از مکر شیطان رجیم ،پناه بر خدا از مکر جن و انس پلید...چه بد عاقبت شدند بعضی ها!!!! خدا به خانواده شهدای اون حادثه غمبار صبر بده...انشاالله همه مون در امان باشیم از همه ی این مکرها و حلیه ها و حوادث ...یا خدای منتقم جبار قهار و البته غفار و ستار و وهاب و تواب...پناه بر خدا
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام ان شاءالله اصله
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اولیک اصحاب النارهم فیها خالدون
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بله،،جزا و عاقبت تجزیه طلبی از قدیم تاکنون مرگ هست مرگ بر تجزیه طلبی
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
به امید این که همه آدمهای جانی که جون انسان های بی گناهو میگیرن به سزای اعمالشون برسن.
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا لعنتتت کنه چجور دلت اومد این همه ادم بکشی خانواده هارو داغدار کنیییی خدا لعنتتت کنه با یزید محشور بشی از آتش جهنم تمومی نداشته باشی جهنممم براش کمه
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این خبیث ترور سیاسی کرده وجان انسانهارا گرفت شماها هم ترور معیشت فرقی نمیکنید یکی جان را گرفت دیگری نان مردم را
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
عرضه کار و دانش و مهارت و وتوان جسم و قناعت روان داشته باشی در ایران نان هست ، در سراسر جهان برای کسب حد اقل نان باید کار کرد و جان فرسود نه جان سایرین را گرفت
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرند نگو لطفا ،مخ احمقهایی که تغییر نمی‌کنند را چه باید کرد
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
پاسخ به۱۴:۰۸
فازا مازا؟
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
۱۳:۳۰
اتفاقارخودت فاذا مازا؟
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
رییس جمهور و رییس مجلس باید پاسخگو باشند چرا خودرویی دنا پلاس که فروردین پارسال ۲۳۰ میلیون تومان بود الان شده ۸۰۰,
چرا ۴ برابر شده است.
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خب میخوان از محل درآمدخودروی حقوق افزایشی کارمندان دولتی مفت خور و بازنشستگان دولتی شکم گنده ، پرداخت کنن روز ب روز درخواست افزایش حقوق دارن
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
جناب 12:32 ، شما چند نفر از این مفت خور ها و شکم گنده ها را در خانواده و اطرافیان خود دارید ؟ شما چه قدربا کار کارمندان و مشکلات بازنشستگان آشنایی دارید ؟ شما حقوق و احترام بازنشستگان در سایر کشور هایی که حتی دیانت و ارزشی نیستند را می دانید ؟ جناب امروزه بخش بزرگی از درآمد مردم و بازار از حقوق همان کارمندان می باشد و لذا ناچیز بودن در آمد آنان مساوی با رکود بازار و اقتصاد کشور خواهد بود که به احتمال قوی شما از بازاریان تنبل و بی مهارت هو نادان هستید که همه کاسه کوزه ها و کمبودهای خود را سر سر سایرین می شکنید و حرص می خورید و در جا می زنید و کم کم روانی می شوید که در این صورت همان کارمندان باید به داد خود و خانواده ات برسند
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بی حجاب هم تروریست شخصیت وحیای زنان جامعه است لطفا برخورد کنید پیشاپیش ممنون
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
حجاب قضیه‌ فرهنگیه در ضمن خیلی از بیحجابان آدم های خوبی هستن فقط ایمانشان ضعیفه
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اون قضیه فرهنگیه
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
بی حجابها باید راهنمایی و اعمال قانون بشن .

بی حجابی خیلی بده ولی.........................................لطفا بی حجابها را اصلا با این درندگان مقایسه نکنید.
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
نگین اعدام شد بگید به درک واصل شد.
زاگرسیان
۱۰:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تروریست باید اعدام میشد
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
نمیدونم چرا دولت برای اعدام اینجور افراد استخاره میکنن
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
نمیشود با عجله هم انسانها را به دار آویخت باید ثابت کرد که این تروریست خودش اعتراف کرد
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
منبع حرفات؟
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
خوب حتما باید محاکمه بشن و منطقیه که تا قبل از مردن اسراری که دارن در مورد حامیان خودشون یعنی دولتهای تروریست پرور اروپا و آمریکا فاش کنن.
پس باید به موقع اعدام بشن که همینطور هم شد نه با عجله.
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدایا با شیطان قرینش کن دردوزخ
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
لعنت به ذاتش
رسول
۰۹:۴۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
از سرعت عمل قوه قضاییه (سه سال بعد از دستگیری)تشکر میکنیم.
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید تخلیه اطلاعاتی و محاکمه میشد
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خب الحمدالله این هم راهی جهنم شد.ولی سازمان این تکفیری چه شد .آمریکا واسرائیل یکی مثل این یا بدتر از این را به جاش میزاره.باید سازمانش نابود بشه.
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
آسیاب به نوبت.
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
پسر چه خونه سرد من بودم همونجا خشکم میزد از ترس اعدام
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تروریست است آخه
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
ظاهرش رو حفظ کرده.وگرنه داشت شلوارشو خیس میکرد
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
به درک واصل شد
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
نمیدونم بعصی ها چجور ادم میکشننن
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اون آدم کشته حالا قصاص شده
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اعدام نمیتونم نگاه کنم حالم بد میشه
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
حقش اعدام بود
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اخخخخخخخخ
چقدر سوسول
تو از اون غربگداهایی که کشتار میلیونها انسان در جهان و جنایتهای این وحشی را ندیدی
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی این تروریست ها به راحتی خون جوانان عزیز کشورمونو میریزن میتونی نگاه کنی؟
رسول
۰۹:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
طناب مقدس دار گوارای وجودش
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بله طناب مقدس دار گوارای وجود تروریست‌های مزدور غربگدا
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
من موندم چرا همچین آدمی رو اینجوری باهاش محاسبه کردن با کت و شلوار و اون حرکات دست و .... انگار کار خیلی خوبی کرده که بهش افتخار میکنه
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اولا مصاحبه دوما خب باید باهاش مصاحبه شود
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
پيامبر صلي الله عليه و آله:يا عَلىُّ، شَرُّ النّاسِ مَنْ باعَ آخِرَتَهُ بِدُنْياهُ وَ شَرٌّ مِنْ ذلِكَ مَنْ باعَ آخِرَتَهُ بِدُنْيا غَيْرِهِ؛

اى على، بدترين مردم كسى است كه آخرت خود را به دنياى خود بفروشد و بدتر از او كسى است كه آخرت خود را به دنياى ديگرى بفروشد.
[بحارالأنوار، ج ۷۷، ص ۴۶، ح ۳]
فلفل
۲۰:۱۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
احسنت
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا اینو و امثال اینو لعنت کنه
عباسی
۰۸:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسپاس فراوان از سربازان گمنام امام زمان عج
وقوه محترم قضاییه
ازباشگاه خبرنگاران جوان به خاطر این گزارش قدردانی میکنم
زیرسایه پرمهر ومحبت آقاصاحب الزمان ع موفق ومویدباشید

سرانجام کفرونفاق همین است
اعدام و سرنگونی به قعرجهنم
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بدرک واصل شد
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بره به درک...
ان شا اله با شمر و یزید مشحور بشه...
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
محشور
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام ان شاءالله اصله
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بره به درک .
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این جور موجوداتی باید زجر کش بشن نه راحت اعدام بشن
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
به درک رفت
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
البته به درک رفت و پاره شد.
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا را شکر
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اعدام یک وحشی، از بین بردن جان یک نفر و نجات جان یک جامعه است.
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بری به جهنم کثفت وطن فروش
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
رفت به جهنم.
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا عذابش را زیاد کنه

خدا عاقبت ما را ختم بخیر کنه
منصور
۰۸:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر کسی بخاطر اینکه عربه یا کرد یا بلوچه یا لره یا اذری یا هر قومیتی که داره وطنش را به خارجی ها بفروشه دحکمش همینه // ما همه ایرانی هستیم
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این لعنتی لهجه ترکی نداشت .
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
حرفی درباره لهجه ترکی نزد
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
ملعون
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
رفت به جهنم
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
با چه روی سیاهی به دیدن خدایت میروی
حتی کشورهای غرب که بهشون اقامت و حمایت مالی ووو کردند
بهشون اعتماد نمیکنند
میگویند .وقتی این تروریست ها هم وطن خودشان را قتل عام میکنند
چه برسد به ما
در اصل زندگی و اخرت شون را باختند با وعده و وعید استعمار و غرب
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
این عوضی خدا نداره ، شیطون داره،
کثافت رو فرشته های جهنم هم نگاه نمی کنن و فقط لایق دیدار عذابها مکرر و درندگان جهنمه تا پارش کنن.
داعشی هایی که به خبر منفی میدن نیز به همین صورت پاره پاره میشن و میسوزن.
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این آشغال آدم کش رو به سزای عملش رسید. قاتل الداغی رو هم اعدام کنید.
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
دکتر قره حسنلو رو هم اعدام کنید چرا خون شهید عجمیان رو با نقض اعدامش چون دکتر بود د عجمیان کارگر پایمال کردید
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
دونفر از عوامل شهادت عجمیان اعدام شدنها
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
قاتلان شهید الداغی را هم اعدام کنید
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
الان کشورهای استعماری یک جورایی خوشحال ایند
چونکه این تروریست ها مثل میوه میمانند
وقتی میوه را خوردند .هسته اش را بیرون میاندازند
این تروریست ها بازیچه استعمار ایند
وقتی بدردشون نخورد .سریع او را افقی میکنند و
مدعی میشوند .کشوری که او علیه اش اعمال تروریستی انجام داده
ان کشور او را ترور کرده
از زنده بودن و مرده بودن اش بنفع خودشان استفاده میکنند
ناشناس
۰۷:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
الان کشورهای مدعی حقوق بشر و ازادی دورغین
از کما بیرون میایند و عکس العمل نشان میدهند
موقعی که این مزدور و پروژه بگیر تروریست
جنایت در حق مردم بیگناه میکرد
صم و بکم و عمی بودن و این جنایت ها را محکوم نکردند
بهشون اقامت دادند و ازشون بعنوان بازیچه در دستان سازمانهای اطلاعاتی استفاده کردند
دو دنیا را باختی .به جهنم علا خوش امدی .
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
یک عده آدم کثیف الان میان به این موضوع هم منفی میدن ! میگی نه حالانگاه کن .
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگه دقت کنید تمام منفی ها یک هستش یعنی فقط یک نفر اونم از بستگان این جانور هست که منفی داده
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اون منفی ها هم جزء همین کثافت ها هست. خدا این ها رو هم به درک واصل کنه.
حسین عباسیان
۱۴:۵۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
الله اکبر الله اکبر الله اکبر
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
مرگ بر منفی دهندگان احمق
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدارو شکر . از مسئولان وقضات پرونده تشکر میکنم .
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی دیر و خیلی کند ولی باز هم کاچی بهتر از هیچی است
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیییییلی طولش دادن .چرااااا؟؟؟!!!
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
تخلیه اطلاعاتی و محاکمه و ...
ساکن زمین
۰۰:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
در اعدام کردن امثال این و روح الله زم و علیرضا اکبرپور تخلیه ی اطلاعاتیه
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اعدام حداقل مجازات چنین موجوداتی است ، مستقیم به جهنم واصل شد.
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خداوند متعال رابه خاطر نعمت جمهوری اسلامی و امنیت سپاس گذاریم.
مسلمان
۰۹:۲۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا لعنتش کنه
مبارز
۰۰:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
آمین
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
الحمدلله
تمام جبهه کفر سزایشان همین است و زمین باید از لوث وجود پلیدشان پاک گردد.
ناشناس
۰۶:۵۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خالدین فی جهنّم
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
آخه چرا؟این فرد تحت تاثیر فضای مجازی بود و اظهار ندامت هم کرده بود چرا ؟فقط میخواسته بفهمه مرحله بعد چیه چرا گیم اورش کردید فردا باید جوابگو باشید
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
ای ۲۰:۴۵ : یخ نکنی یخچال فرنگی
عالمی
۰۱:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
خدا همه شمارو لعنت کنه ریشه کن بشین انشاءالله لعنتی ها
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
ان شاءالله درسته بعدش با کی بودی؟