سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان پیگیرى کرد؛

سهم تقصیر متولیان راه در ٢٣٦ مورد از تصادفات/ بزرگراه آزادگان به یادگار امام متصل مى‌شود؟

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران گفت: در ٢٣٦ مورد از تصادفات سال گذشته متولیان راه سهم تقصیر داشتند.

سرهنگ مصطفی زینی وند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به تداخلات ترافیکی که در ضلع جنوب و ضلع شرقی، ضلع شمالی میدان سبلان و در ساعات مختلف روز وجود دارد و برخی از آن‌ها مربوط به اوج ترافیک و ساعات پیک ترافیک می‌باشد طرح اصلاح هندسی این میدان در دستور کار پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: طرحی که برای رفع این گره‌های ترافیکی در این میدان در نظر گرفته شده، احداث دسترسی‌ها به صورت غیر همسطح از میدان سبلان به سمت شمال و جنوب بزرگراه شهید صیاد شیرازی می‌باشد.

سرهنگ زینی وند بیان کرد: انحراف ترافیکی که در این محدوده اجرا شده است باعث ایجاد مزاحت برای شهروندان شده است که خواهش داریم با توجه به تابلو‌ها و علایم جانمایی شده و مسیر‌های تردد جایگزین با صبر و حوصله بیشتری در این مسیر تردد نمایند تا بتوانیم این مشکل را به صورت کامل مرتفع نماییم.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از بزرگراه‌هایی که قرار است به مرحله اجرایی در بیاید بزرگراه شهید بروجردی است که اتصال بزرگراه آزادگان را به بزرگراه یادگار امام انجام می‌دهد و با اصلاحات هندسی میدان فتح و شهید متوسلیان و در ادامه از منطقه ۹ که عبور می‌کند یک دسترسی خیلی خوب را در محدوده بزرگراه تهران ساوه ایجاد می‌کند.

وی گفت: شهروندان گرامی در این مسیر نیز در طول این مسیر و با توجه به تابلو و علایم نصب شده انحراف ترافیکی‌هایی که وجود دارد را دقت نموده و از مسیر‌های جایگزین اقدام به تردد نمایند.

سرهنگ زینی وند گفت: اگر در موقع تصادف کمبود و یا نقصی در رویه راه، آسفالت و یا حفاظ‌ها و تابلو و علایم وجود داشته باشد و به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم باعث انحراف و تصمیم گیری اشتباه راننده بشود و باعث بروز تصادف گردد بنا به نظر کارشناس تصادفات که جمیع جهات را در نظر می‌گیرد اگر نقص راه موثر در تصادف باشد قطعا سازمان مربوطه سهم تقصیر میگیرد.

وی افزود: در ۲۳۶ مورد از تصادفات سال گذشته کارشناسان پلیس راهور تهران بزرگ متولیان راه را مقصر در تصادفات دانستند که به آن‌ها سهم تقصیر داده شد.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: کارشناسان پلیس راهور تهران بزرگ در صحنه تصادف و حادثه حضور می‌یابند و تصادف را بدقت بررسی می‌نمایند و اگر نقص راه باعث بروز تصادف گردیده باشد قطعا در اعلام نظریه کارشناسی به متولیان راه سهم تقصیر خواهند داد.

سرهنگ زینی وند گفت: با آشکارسازی‌های کم هزینه و زود بازده می‌توان جلوی خیلی از حوادث و تصادفات را گرفت.

وی افزود: همه می‌دانیم که آب عامل تخریب کننده در راه‌ها می‌باشد و دشمن آسفالت است چرا که بعد از برف و باران‌هایی که سال گذشته داشتیم و نمک پاشی‌هایی که در سطح معابر صورت گرفت متاسفانه روسازی راه دچار آسیب‌های جدی شدند و باعث ایجاد چاله‌هایی در سطح معابر گردید.

سرهنگ زینی وند بیان کرد: این مساله جز دغدغه‌های شهروندان بود و خوشبختانه با پیگری‌های صورت گرفته بحث تراش و روکش آسفالت معابر بویژه معابر بزرگراهی مانند بزرگراه‌های شهید باکری، آزادگان، شهید همت، بزرگراه شهید یاسینی در دستور کار قرار گرفت.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ یاداور شد؛ از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر تهران برای بهسازی معابر در سطح معابر توزیع گردیده است که به صورت شبانه برای اینکه در روز‌ها مشکل ترافیکی ایجاد نکند مشغول کار و فعالیت هستند و تنها در شب گذشته ۳۸ اکیپ اجرایی در سطح معابر شهر تهران برای ترمیم روکش آسفالت‌ها مشغول فعالیت بودند.

وی افزود: در سال گذشته نقاط پر تصادف و حادثه خیز را شناسایی کردیم و توانستیم به یک جمع بندی خوب جهت رفع این نقاط دست یابیم و برای اینکه بتوانیم ایمن سازی‌های موثری انجام دهیم بازدید‌های میدانی زیادی با دوستان خود در حوزه مدیریت شهر از این محدوده‌ها انجام پذیرفت.

سرهنگ زینی وند بیان داشت: در این بازدید‌ها اقدامات کم هزینه و زود بازده را جهت رفع این نقاط در دستور کار قرار دادیم.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد: در اولویت‌های کاری خود بحث حفاظ‌های غیر ایمن را قرار دادیم که این حفاظ‌ها یا خود به صورت مستقیم باعث تصادف می‌شدند یا به صورت غیر مستقیم و علل واسط باعث بروز حوادث می‌شدند.

وی گفت: در اقدام بعدی بحث انضباط بخشی و ساماندهی پارک موتورسواران در حاشیه معابر بود که در سال گذشته با پیگیری‌های بعمل آمده توانستیم این مهم را به سرانجام برسانیم و این طرح اجرا شد و امیدواریم که امسال نیز با همکاری دوستان این اقدام تداوم داشته باشد.

سرهنگ زینی وند افزود: وقتی که محل پارک مناسب سازی شود خود راننده رقبت به پارک موتورسیکلت خود در جای مناسب می‌نماید و با توجه به تجهیزاتی که در این محل‌ها هست راکبین می‌توانند موتورسیکلت خود را قفل نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه تصادف دیدم یه خودرو پیچید جلو یه خودرو دیگه و رد شدخودرو دوم خواست به اون اولی نخوره برخورد کرد به خودرو بغلی خودرو سومی براثر برخورد پرت شد روی خودرو چهارم لهش کرد یعنی سهم اون اولی که سبقت گرفت ازهمه بیشتر بود و ردشد!!!
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
شهرداری تبریز آیا شرم نمی‌کنند میان گذر سرتا پا مخروبه پاسداران و خروجی‌های شهر یکجا آسفالت سالم نداره حالا چه برسه به زیبا سازی و ورودی استاندارد و آلمان و ساماندهی و فصای سبز کنار جاده ها. شهرداری‌ها همش جای خوردن و خوابیدن و غارت و رشوه و چپاول نیست. چیزی که از شهر تبریز دیدیم در چشم انداز اول بیش از یک مخروبه بود...
غفار
۰۸:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
چه اتفاقی می افته که یه ملتی تصمیم میگیره پرایدسواربشه؟
واقعاکه خلایق هرچه لایق