سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: آمریکا با انتقال مقر سازمان ملل موافقت نمی‌کند

نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که آمریکا هرگز با انتقال مقر این سازمان از نیویورک موافقت نخواهد کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که آمریکا هرگز با جابجایی مکان سازمان ملل موافقت نخواهد کرد، زیرا فرصت سوء‌استفاده از امتیازات کشور میزبان و مقدار قابل توجهی پول را از دست می‌دهد.

او افزود: اول، برای انجام این کار رضایت حداقل دو سوم کشور‌های عضو سازمان ملل متحد مورد نیاز است. به دلیل تعدادی از شرایط، دستیابی به چنین تعدادی از کسانی که از جابجایی مقر حمایت می‌کنند بسیار دشوار است.

نبنزیا گفت: علاوه بر این، خود آمریکایی‌ها هرگز با این امر موافقت نخواهند کرد، زیرا برای آن‌ها هم اعتبار است و هم به ویژه فرصت سوء استفاده از وظایف خود به عنوان کشور میزبان سازمان و همچنین پول زیادی که دارد.

او تاکید کرد که نیویورک بر اساس محافظه‌کارانه‌ترین تخمین‌ها سالانه ۵ میلیارد دلار از این مساله دریافت می‌کند که دفتر مرکزی در آنجا قرار دارد و از این واقعیت که دیپلمات‌های ۱۹۳ کشور در آن زندگی می‌کنند.

ریاست روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل تحت الشعاع تأخیر در صدور روادید برای سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه توسط آمریکا قرار گرفت که مقر دائمی سازمان ملل در آن قرار دارد. این باعث شد که دیپلمات ارشد روسیه پیشنهاد کند که دفتر سازمان ملل به جای دیگری از نیویورک منتقل شود.

مسکو همچنین از تصمیم واشنگتن مبنی بر عدم صدور روادید برای خبرنگاران روسی که قرار بود لاوروف را در شورای امنیت سازمان ملل متحد همراهی کنند، انتقاد کرد و افزود که آمریکا تعهدات خود برای حفاظت از آزادی بیان زیر پا گذاشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
کشور های مستقل جهان یک سازمان ملل مستقل جدید بزنند
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مرگ بر امریکا ی جنایتکار و تروریست بی شعور ونفهم
ایرانیومU-238.03
۱۰:۳۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
روسیه اکراین را الحاق کند امریکا سازمان ملل را انتقال به روسیه می دهد. همه چیز به زور منتهی می شود.
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیشتر جمعیت کشور های جهان در قاره آسیا متمرکزه، شاید باید ساختمان جدید در قاره آسیا بهترین گزینه باشه، اهمیتی به نظر آمریکا ندید.
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مگه اختیار دنیا دست آمریکاست
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
چه بخواهید چه نخواهید سازمان ملل باید ازکشوری که سرا پا دروغ نیرنگ وضد بشریت میباشد وسرمایه داران اروپایی وکانادا وفراماسونها فقط چشم به غارت دنیا دارند وبا برده داری نوین خود را آقای دنیا میدانند و زیر نظرنژاد پرست صهیونیسمی انجام وظیفه میکنند وحق بچه های آفریقایی ویمنی وعراقی وافغانی وفلسطینی وبقیه کشورهای مظلوم را صرف خوشگذرانی وپایگاه گردشگری خود میکنند باید به یک کشوری که دارای قدرت ومنافع تمامی ملتها باشد تغییر مکان دهد
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه سازمان ملل دیگه بزنید بهتر از اون
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
چین رایزنی کنه و بخواد میشه بیارن یا چین یا ایران چون منشور هم مال ماست ،از حالا شروع کنند با ساخت امکانات بهترین جا هم استان فارس هست ،از این به بعد هم میتونیم مثل سویس اعلام بیطرفی کنیم
علی
۱۱:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
استان فارس؟! حالا باز فکراتو بنما :)
پیمان اشراقی
۱۹:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام روسیه و چین ،

آمریکا هیچ حقی ندارد جز اینکه بودجه سازمان ملل را
می دهد ،
یادش می آورم دونالد جی ترامپ برای گدایی به عربستان
آمده بود و برای ۴ میلیارد دلار گدایی می کرد .