سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزودن دو سطح درآمدی به صندوق بیمه اجتماعی در چهارمحال و بختیاری

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری از افزودن دو سطح درآمدی برای افراد زیر ۴۰ سال به این صندوق خبر داد.

حسین تراکمه در همایشی به مناسبت روز ملی شورا‌ها در شهرکرد اظهار داشت: رسالت اصلی این صندوق، بیمه نمودن افرادی است که به واسطه شغل یا محل سکونتشان، شرایط بیمه شدن و یا توانایی پرداخت آن را ندارند.

وی افزود: بنابراین تمامی بانوان و آقایان فاقد بیمه اجتماعی با شرایطی ساده و پرداخت مبالغی اندک می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عضو و از مزایای مختلف آن بهره‌مند شوند.

تراکمه با اشاره به ضرورت عضویت جوانان ۱۸ سال به بالا در این صندوق، اضافه کرد: دریافت بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت برای بازماندگان و نقل و انتقالات سوابق بیمه ای از جمله مزایای عضویت در این دستگاه به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: اگر افراد در این صندوق نسبت به پرداخت به موقع حق بیمه خود اقدام نمایند سوابق مطلوبی، شامل حالشان می‌شود و زودتر بازنشسته خواهند شد و اگر درجایی نیز مشغول به کار شوند این سابقه قابل انتقال به تمامی صندوق‌های فعال در کشور خواهد بود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: مبالغ حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی از سالیانه ۷۵۰ تا ۳۰۶۰ هزار تومان می‌باشد یعنی ماهیانه ۶۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲۵۵ هزار تومان؛ که البته ۲ برابر حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال با کمک دولت، دو سطح ویژه به سطوح درآمدی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزوده شده است که برای افراد زیر ۴۰ سال و این اقدام در راستای تقویت این صندوق برای پرداخت حقوق مکفی و مستمری بگیران است.

تراکمه با اشاره به اقدامات مطلوب صورت گرفته در دولت سیزدهم، ادامه داد: اجرای کامل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اعضای تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران، اعطای بیمه تکمیلی درمان برای مستمری بگیران، افزایش ۲۵ تا ۹۲ درصدی سطوح درآمدی و میانگین ۵۹ درصدی و بیمه رایگان مادران دارای ۳ فرزند و بیشتر و... از جمله اقداماتی است که در دولت سیزدهم به وقوع پیوسته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
کریمی
۱۶:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام. مهندس تراکمه یکی از بهترین مدیران استانی هست که با جدیت پیگیر مطالبات و مشکلات بیمه شدگان صندوق بیمه روستائيان و عشایر میباشد آرزوی سلامتی برای ایشان دارم