سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ورود عشایر به مراتع همدان

مدیر امور عشایر استان همدان گفت: ورود عشایر به استان همدان از ۱۰ اردیبهشت‌ماه آزاد شده است.

جعفر کاویانی‌دلشاد افزود: حدود ۱۰۰۰ خانوار عشایر کوچ‌رو از استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه در حال برگشت به مناطق ییلاقی همدان هستند.

اوبا بیان اینکه ۷۲ سامانه عشایری در استان همدان وجود دارد، تصریح کرد: ۲۴ طایفه عشایری در ۷۲ سامانه و ۱۲ کانون اسکان در شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان، همدان و اسدآباد سکونت می‌کنند.

کاویانی‌دلشاد با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات عشایر در زمان کوچ در مسیر ملایر است، بیان کرد: ملایر به علت اینکه میان‌بند است و سامانه عشایری کمی دارد، مشکلاتی از این بابت برای عشایر ایجاد می‌شود که به دنبال این هستیم کانون اسکان در این شهرستان ایجاد کنیم تا ۱۵۰ خانوار عشایری که بدون مجوز در این شهرستان حضور دارند، ساماندهی شوند.

او درباره وضعیت ایل‌راه‌های استان همدان نیز ادامه داد: ۲۵۰ کیلومتر ایل‌راه در استان همدان وجود دارد که تعهد داریم سالانه ۲۰ کیلومتر از این مسیر را مرمت و بازسازی کنیم و بدین منظور چهار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان به بهسازی و مرمت ایل‌راه‌های عشایری تخصیص داده شده است.

کاویانی‌دلشاد با اشاره به اختصاص چهار میلیارد تومان اعتبار به آبرسانی به عشایر، ادامه داد: حدود ۱۸۰۰ خانوار عشایری استان همدان آبرسانی سیار می‌شوند که در کانون اسکان قُرق بهار با چهار میلیارد تومان اعتبار تجهیز چاه و منبع آب ثابت صورت گرفته و تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید همچنین در گمار قشلاق نیز طرح آبرسانی ثابت عشایر در حال اجراست که تا شش ماه آینده تکمیل خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.