سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید آبزیان در آذربایجان شرقی به ۱۰ هزار تن رسید

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تولید آبزیان استان در سال گذشته با ۱۲ درصد افزایش به ۱۰ هزار تن رسید.

آقای گوزلی در پایان کارگاه آموزشی پرورش ماهیان سردآبی با بیان اینکه در حدود ۶۰ درصد ماهیان پرورشی استان آذربایجان شرقی از نوع سردآبی است گفت: سال گذشته پنج هزار و ۷۸۹ تن ماهی سردابی در استان تولید شد.

وی با اشاره به اینکه درصدد راه اندازی استخر‌های دو منظوره با قابلیت استفاده در بخش کشاورزی و پرورش ماهی در شهرستان‌های شبستر، مرند و تبریز هستیم گفت: با راه اندازی این استخرها بیش از سه هزار تن به کل تولید ماهیان سردآبی استان افزوده می‌شود که نه تنها جهشی در امر تولید و ارتقای معیشت و اشتغال پایدار در مناطق روستایی خواهد بود بلکه اقدام مناسبی در امر بهره وری و استفاده بهینه از منابع آبی در حوزه دریاچه ارومیه محسوب می‌شود.

وی از نظام‌های صنفی کشاورزی خواست برای سرعت بخشیدن به طرح دو منظور کردن استخر‌های پرورش ماهی در کنار بهره برداران باشند و در جهت تامین نهاده‌ها و بازاررسانی آنان را حمایت کنند.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: در کارگاه پرورش ماهیان سردآبی دو هدف عمده دنبال می‌شود اولین هدف ارتقای رشد تولید و بهره وری بیشتر از منابع آبی در استخر‌های ذخیره کشاورزی است و هدف دوم ارتقای آبزی مصرفی و بهبود معیشت در مناطق روستایی است.

آقای گوزلی با بیان اینکه سرانه مصرف استان امروز به هشت کیلوگرم رسیده است گفت: با این حال این میزان مصرف از میانگین کشوری یعنی ۱۳ کیلوگرم فاصله زیادی دارد و برای توسعه مصرف آبزیان به خصوص در شهرستان‌های بزرگ، مناطق گردشگری و روستا‌ها نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.